Usability testing
Inzicht in de knelpunten en kansen om jouw website of software te verbeteren.
We combineren kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden om digitale producten te verbeteren voor alle eindgebruikers.
UX Onderzoek is een verzameling van onderzoeksmethoden voor het in kaart brengen van behoeften en gedrag van gebruikers van jouw website of app. Je kunt UX onderzoek ook inzetten voor het valideren van nieuwe product ideeën in de markt.
Onze UX-specialisten hebben jaren lange ervaring in het uitvoeren van doelgroep-, klant- en marktonderzoeken. Wij werken veel voor gemeenten die hun digitale dienstverlening willen verbeteren, in de zorg om administratieve lasten te verlichten en retail als het gaat om conversie optimalisatie. Â
UX-researchers worden (gelukkig) steeds vaker ingezet om vooraf aan de ontwikkeling een idee of propositie te testen in de markt. Ze bieden inzicht in de werkelijke behoeften van potentiële klanten en brengen de potentiële markt en customer journey in kaart. Op basis van dat onderzoek kun je besluiten of je wel op niet wilt gaan investeren in de volgende fase: de uitwerking in design en de ontwikkeling. Tijdens de ontwikkeling van je digitale product is de UX-er de schakel tussen je product team en de eindgebruiker.Â
Een onvergetelijke gebruikerservaring van je app, website of online omgeving vraagt om kwalitatieve inzichten. Want hoe wordt het digitale product werkelijk ervaren? Kunnen gebruikers gemakkelijk taken uitvoeren en vinden wat ze zoeken? We halen de belangrijkste knelpunten naar boven. Usability onderzoek geeft je handvatten om de conversie te verhogen, klachten op de helpdesk te verlagen en zorgt voor een voorsprong op je concurrenten.Â
Luister rechtstreeks naar je klanten. Wat vinden ze leuk en wat irriteert hen aan je product of dienst?
Laat echte gebruikers je website, app of product testen en ontdek waar de pijnpunten liggen. Usability onderzoeken kunnen zowel fysiek als remote worden afgenomen,
Verzamel gegevens om inzicht te krijgen in hoe klanten interageren met je product. Wat zijn de knelpunten?
Breng je klanten in kaart en begrijp hun stappen in het aankoopproces met een customer journeymap.Â
Wil je echt weten wat je klant nodig heeft? Boek een spreekuur en stel al je vragen.
Meer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.
Maak succesvolle digitale producten op basis van data en klantbehoeften
Verhoog het succes van innovaties door vroegtijdig proposities te valideren in de markt
Bespaar op ontwikkelkosten door gebruikersonderzoek te integreren binnen productontwikkeling
Verhoog de klantloyaliteit en maak fans van je eindgebruikers
Deze routeplanner helpt jou om samen met je team de juiste methode te kiezen op het juiste moment.
Poster downloadenMeer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.