
User Experience (UX) onderzoek
UX Onderzoek is een verzameling van onderzoeksmethoden voor het in kaart brengen van behoeften en gedrag van gebruikers van jouw website of app. Je kunt UX onderzoek ook inzetten voor het valideren van nieuwe product ideeën in de markt.
Onze UX-specialisten hebben jaren lange ervaring in het uitvoeren van doelgroep-, klant- en marktonderzoeken. Wij werken veel voor gemeenten die hun digitale dienstverlening willen verbeteren, in de zorg om administratieve lasten te verlichten en retail als het gaat om conversie optimalisatie. Â
UX Research in iedere fase van je design- en ontwikkelproces
UX-researchers worden (gelukkig) steeds vaker ingezet om vooraf aan de ontwikkeling een idee of propositie te testen in de markt. Ze bieden inzicht in de werkelijke behoeften van potentiële klanten en brengen de potentiële markt en customer journey in kaart. Op basis van dat onderzoek kun je besluiten of je wel op niet wilt gaan investeren in de volgende fase: de uitwerking in design en de ontwikkeling. Tijdens de ontwikkeling van je digitale product is de UX-er de schakel tussen je product team en de eindgebruiker.Â
Website, software of service verbeteren met behulp van UX research
Een onvergetelijke gebruikerservaring van je app, website of online omgeving vraagt om kwalitatieve inzichten. Want hoe wordt het digitale product werkelijk ervaren? Kunnen gebruikers gemakkelijk taken uitvoeren en vinden wat ze zoeken? We halen de belangrijkste knelpunten naar boven. Usability onderzoek geeft je handvatten om de conversie te verhogen, klachten op de helpdesk te verlagen en zorgt voor een voorsprong op je concurrenten.Â
Veel gebruikte onderzoek methoden zijn;
Gebruikersinterviews
Luister rechtstreeks naar je klanten. Wat vinden ze leuk en wat irriteert hen aan je product of dienst?
Usability Tests
Laat echte gebruikers je website, app of product testen en ontdek waar de pijnpunten liggen. Usability onderzoeken kunnen zowel fysiek als remote worden afgenomen,
Analytics en Data-analyse
Verzamel gegevens om inzicht te krijgen in hoe klanten interageren met je product. Wat zijn de knelpunten?
Persona’s en Customer Journey Mapping
Breng je klanten in kaart en begrijp hun stappen in het aankoopproces met een customer journeymap.Â
Vrijblijvend advies van een expert
Wil je echt weten wat je klant nodig heeft? Boek een spreekuur en stel al je vragen.

Rémon van den Bergh
Lead UX Research 010 - 8911051Boek een spreekuur voor een UX Research
Meer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.
Sturen op bewijs
Maak succesvolle digitale producten op basis van data en klantbehoeften
Innovatie versnellen
Verhoog het succes van innovaties door vroegtijdig proposities te valideren in de markt
Besparen op IT
Bespaar op ontwikkelkosten door gebruikersonderzoek te integreren binnen productontwikkeling
Klanttevredenheid verhogen
Verhoog de klantloyaliteit en maak fans van je eindgebruikers

UX onderzoek poster
Deze routeplanner helpt jou om samen met je team de juiste methode te kiezen op het juiste moment.
Poster downloaden