UX-research uitvoeren? Deze routeplanner helpt je op weg!
Wanneer pas je UX-research toe en welke methode zet je in?
Het resultaat van UX-research is meer tevreden klanten en gebruikers. Maar ook kostenbesparing doordat de risico’s op falende innovaties worden beperkt. Toch is het soms lastig te bepalen wanneer je investeert in onderzoek én welke methode het beste past bij je onderzoeksvraag.
Deze routeplanner helpt jou om samen met je team de juiste methode te kiezen op het juiste moment.
“Bepaal vooraf wat je wilt leren om de juiste strategie te kunnen bepalen.”
Met UX research neem je onzekerheid weg
Deze poster neemt onzekerheid weg door je op weg te helpen met het kiezen tussen de verschillende research methodes. Bij het testen van nieuwe proposities worden andere onderzoeksmethodes toegepast dan wanneer een product al in de markt is. UX-onderzoek wordt in deze fase ingezet voor het verzamelen van data, feiten en zekerheden, vooraf aan de investering in een nieuw (digitaal) product of een service. We beschrijven deze fase als de ‘probleemfase’. Je kunt hier meer lezen over de verschillende fases van innovatie.
Gebruiksvriendelijke producten maken
Bij een bestaande website, app of software applicatie zet je UX-onderzoek vooral in bij het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid (usability) of het verhogen van de conversie.