Wat weet jij nou écht van jouw gebruiker?
Als je ertoe wilt doen en wilt groeien, is in beweging komen en blijven noodzakelijk. Maar om de juiste kant op te bewegen, moet je precies weten wat de problemen en behoeftes van je (toekomstige) gebruikers zijn en hun gedrag begrijpen. Je komt er achter met gedegen marktonderzoek.
Begrijp het gedrag van je gebruikersÂ
Om het gedrag van je gebruikers te leren begrijpen is een combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek nodig. Met kwantitatief onderzoek beantwoorden we de wat-vraag. Wat zijn de behoeften van je gebruiker en wat zijn eventuele knelpunten? We brengen de grote lijnen in beeld door het gebruik van een variatie aan methodes en tools, denk aan het uitzetten van survey’s en het gebruik van Google Analytics en Hotjar.
Met kwalitatief onderzoek leren wij vervolgens begrijpen waarom gebruikers doen wat ze doen. Hiervoor nemen we onder andere interviews en user tests af. Zo achterhalen we de intrinsieke drijfveren, werkelijke emoties, frustraties en behoeften van je gebruikers. We stellen vooral de waarom-vraag: waarom kopen gebruikers je product of dienst? Waarom juist niet? Waar lopen ze tegenaan? Wat motiveert hen? En hoe wordt hun gedrag beïnvloed?
Marktonderzoek om bestaande producten en nieuwe ideeën toetsenÂ
Marktonderzoek is niet alleen geschikt voor het verbeteren van jouw bestaande digitale product, maar is ook uitermate geschikt bij het toetsen van nieuwe verdienmodellen. Met de combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek valideren we je product of nieuwe ideeën, waardoor je met de juiste focus (door)ontwikkelt. Nieuwe ideeën maken wij tastbaar door middel van prototyping en design sprint oplossingen.
Bespaar op ontwikkelkosten en support
Dankzij marktonderzoek sleutel je gerichter aan je aanbod en propositie. Je neemt beter onderbouwde bedrijfsbeslissingen. Als je weet hoe je gebruikers zich gedragen en hoe ze denken ben je in staat hen werkelijk centraal te zetten. Hier kun je het ontwerp van jouw website, app of software op aan passen.Â
Op die manier bespaar je op ontwikkelkosten voor ongewenste functionaliteiten en is er minder inzet nodig op support, want het aantal vragen en klachten neemt af.Â
Wat levert marktonderzoek je op?
- Concrete kansen en verbeterpunten voor een nieuw ontwerpÂ
- Inzicht in de mogelijkheden van nieuwe verdienmodellen
- Besparing op (nutteloze) ontwikkelkosten
- Inzicht in hoe je het budget efficiënt inzet
- Een hoogwaardig(er) digitaal product
- Meer conversieÂ
- Hogere klanttevredenheid
Je doelgroep écht leren begrijpen?
Slim! Praat vrijblijvend met een expert en ontdek de mogelijkheden.