klantonderzoek,UX onderzoek,usability onderzoek,UX research,customer experience,UX designer inhuren

Betere digitale dienstverlening dankzij UX onderzoek

We combineren onderzoeksmethoden om de dienstverlening te verbeteren voor burgers en patiënten. Zet je klant centraal, op alle digitale contactmomenten.

UX onderzoek methodes

Usability onderzoek voor software en websites
UX audit,UX expert review,nulmeting,UX experts,software,nulmeting software,toegankelijkheid software
Discovery Sprint
Design Spint
Customer Journey onderzoek
Klant en marktonderzoek op locatie

Sturen op bewijs

Maak succesvolle digitale producten op basis van data en klantbehoeften

Innovatie versnellen

Verhoog het succes van innovaties door vroegtijdig proposities te valideren in de markt

Besparen op IT

Bespaar op ontwikkelkosten door gebruikersonderzoek te integreren binnen productontwikkeling

Klanttevredenheid verhogen

Verhoog de klantloyaliteit en maak fans van je eindgebruikers

Een verbeterd intranet voor gemeente Den Haag

Bekijk case

Effectievere klantreis voor de website van Port of Rotterdam

Bekijk case

Brand identity en UX design

Bekijk case

User Experience (UX) onderzoek

Onze UX-specialisten  hebben jaren lange ervaring in het uitvoeren van doelgroep-, klant- en marktonderzoeken.  Wij werken veel voor gemeenten die hun digitale dienstverlening willen verbeteren, in de zorg om administratieve lasten te verlichten en retail als het gaat om conversie optimalisatie.  

UX-Onderzoek om producten en diensten te verbeteren

UX-onderzoekers worden (gelukkig) steeds vaker ingezet om vooraf aan de ontwikkeling een idee of propositie te testen in de markt. Ze bieden inzicht in de werkelijke behoeften van potentiële klanten en brengen de potentiële markt en customer journey in kaart. Op basis van dat onderzoek kun je besluiten of je wel op niet wilt gaan investeren in de volgende fase: de uitwerking in design en de ontwikkeling.

Website, software of service verbeteren

Een onvergetelijke gebruikerservaring van je app, website of online omgeving vraagt om kwalitatieve inzichten. Want hoe wordt het digitale product werkelijk ervaren? Kunnen gebruikers gemakkelijk taken uitvoeren en vinden wat ze zoeken? We halen de belangrijkste knelpunten naar boven. Usability onderzoek geeft je handvatten om de conversie te verhogen, klachten op de helpdesk te verlagen en zorgt voor een voorsprong op je concurrenten. 

Veel gebruikte UX onderzoek methoden zijn;

Gebruikersinterviews

Luister rechtstreeks naar je klanten. Wat vinden ze leuk en wat irriteert hen aan je product of dienst?

 

Usability Tests

Laat echte gebruikers je website, app of product testen en ontdek waar de pijnpunten liggen.

Analytics en Data-analyse

Verzamel gegevens om inzicht te krijgen in hoe klanten interageren met je product. Wat zijn de knelpunten?

 

Persona’s en Customer Journey Mapping

Breng je klanten in kaart en begrijp hun stappen in het aankoopproces.

In gesprek met een expert

Wil je echt weten wat je klant nodig heeft? Boek een spreekuur en stel al je vragen.

Remon

Rémon van den Bergh

Lead UX Research 010 - 8911051
Plan je afspraak
UX Research Methodes poster

UX onderzoek poster

Deze routeplanner helpt jou om samen met je team de juiste methode te kiezen op het juiste moment.

Poster downloaden