Inspiratieworkshop: klantervaring verhogen met UX

Onze ervaren UX specialisten laten jouw team in een uur zien hoe je de volgende maakt naar UX-volwassenheid.

Verhoog de klantervaring en neem de volgende stap in UX-volwassenheid

UX Maturity verwijst naar het niveau van een organisatie waarop user experience (UX) wordt toegepast om de klantervaring te verhogen.

Met behulp van het UX Maturity framework aan een assessment worden gemaakt over de integratie van UX-werkzaamheden, processen, competenties, cultuur en besluitvorming. Samen met je team voeren we tijdens deze inspiratieworkshop deze assessment uit.

Het geeft inzicht in hoe effectief een organisatie UX-principes en -methodes toepast om producten en diensten te ontwerpen die voldoen aan de behoeften van gebruikers.

Het UX Maturity framework omvat verschillende stadia of niveaus, die elk een hogere betrokkenheid van UX vertegenwoordigen op operationeel, tactisch en strategisch niveau.

We volgen hierbij de volgende fases:

1) Afwezig
Geen focus op UX. Ontwerpbeslissingen worden ad hoc genomen, en er is weinig tot geen begrip van UX-principes.

2) Bewust
Er is enig bewustzijn van UX-methodes en haar toegevoegde waarde, maar deze worden niet consistent toegepast. UX wordt misschien gezien als een “visuele sluitpost” in plaats van een noodzaak.

3) Geïnvesteerd
De organisatie begint de waarde van UX te erkennen en begint te investeren in UX, zoals het inhuren van ontwerpers of het uitvoeren van gebruikersonderzoek.

4) Betrokken
In dit stadium wordt over het belang van UX design niet meer gediscussieerd. Gebruikers worden structureel betrokken, de feedback wordt verzameld en gedeeld met de teamleden.

5) Toegewijd
UX is van strategisch belang voor de groei van de organisatie. In dit stadium worden alle klant-interacties continu in kaart gebracht en gemeten. De beslissingen van managers en leiders worden genomen in samenspraak met de UX design & product teams.

Volwassen worden in UX

We helpen organisaties zoals Lely, ANWB, Gemeente Den Haag, Nationale Nederlanden en Topdesk bij het verhogen van het UX Maturity niveau en het opschalen en ontwikkelen van hun EX teams met behulp van training en coaching.

Daarvoor hebben we een assessment en trainingen ontwikkeld, bedoeld voor teams en leidinggevenden. Wil je precies weten waar je staat? Vraag de gratis UX Maturity Survey aan.

Workshop aanvragen

Inspireer je UX team, product owners en ontwikkelaars over de waarde van UX.

Anne

Anne Hollemans

Lead Trainingen & UX researcher 010 - 8911051
Plan je afspraak

Download het UX Maturity Whitepaper

Welke stappen kun je nemen om het niveau van UX binnen je organisatie te verhogen?

Whitepaper downloaden

Maak een afspraak voor deze inspiratieworkshop

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Maashaven Zuidzijde 2
3081 AE Rotterdam

Join our community

UX People

Customer Journey onderzoek

Breng de klantreis in kaart en verhoog de totale digitale gebruikerservaring op basis van onderzoek.

Customer Journey onderzoek als onderdeel van een discovery sprint

Training UX binnen Scrum en Agile

Leer je hoe je de teamprestaties én de kwaliteit van de digitale producten verhoogt door UX-activiteiten binnen je Scrum te integreren.

Design thinking in één dag in de zorg

In deze training leer je hoe je digitale innovaties in de zorg toepast en sneller van probleem tot oplossing komt door het toepassen van Design Thinking.

User interview en usability testing