Digitale kansen benutten met de Discovery Sprint

Ontwikkel een digitale strategie en vooruitstrevende productvisie

Sta je op het op het punt om je bestaande software, website of app te vernieuwen? De Discovery Sprint is een snelle methode die je helpt om de juiste beslissingen te nemen. We voeren deze uit voorafgaand aan de technische realisatie van je (digitale) product.

Je nieuwe visie vormgeven én testen

De Discovery Sprint is een stappenplan waarin we verschillende onderzoeksmethodes en designmethodes combineren. Dit helpt je organisatie om op basis van onderzoek en data een nieuwe visie voor je digitale producten vorm te geven én te testen in de markt. Onze UX experts valideren de waarde van een productinnovatie of de verbeterde klantreis. Door een hoogwaardig prototype te ontwerpen en te testen weet je zeker dat je met de goede dingen bezig bent.

Discovery Sprint als ‘nulmeting’

Een Discovery Sprint is een goede manier om actueel inzicht te krijgen in gebruikerservaringen. Zie het als een nulmeting. Hierbij brengen we de gebruikerstevredenheid in kaart. Dat doen we op basis van kwalitatief onderzoek. We organiseren interviews en doen usability onderzoek. Je ontvangt van ons vervolgens een rapportcijfer en de feedback van je klanten en eindgebruikers. We gaan ook in gesprek met je sales- en supportafdeling om een duidelijk beeld te krijgen van de gebruikerservaringen en knelpunten.

Nog meer redenen om een Discovery Sprint te starten

Een andere reden om een Discovery Sprint in te zetten, is om de gebruikersinterface van je digitale product te vervangen. Naast functionaliteit krijgt daarbij look en feel ook een apk. Dat geldt overigens voor alle (instapmomenten van) Discovery Sprints. Techniek en design zijn even belangrijk. Zowel bij het testen van nieuwe functionaliteiten, het ontwikkelen van een visie op de toekomst of het inschatten van de benodigde capaciteit voor development.

Wat levert een Discovery Sprint je op?

  • Nulmeting: een analyse van het niveau van jouw digitale product(en)
  • Een duurzame productvisie voor de toekomst
  • Verbeterde onboarding, customer- of patiënt journey
  • Een interactief prototype, gevalideerd met eindgebruikers
  • Een backlog met UX/UI-activiteiten
  • Een vernieuwde UI styleguide (optioneel)

Co-creatie en implementatie

We borgen het succes en de investering van de Discovery Sprint door zoveel mogelijk samen te werken met alle afdelingen en teams binnen jouw organisatie. Aansluitend helpen we bij de uitwerking en implementatie van de nieuwe functionaliteiten en het nieuwe design. Bijvoorbeeld door het opstellen van een backlog en een gezamenlijke product roadmap, waarin alle UX-activiteiten worden vastgelegd. Kijk ook bij UX experts as a service voor het inschakelen van ons on-site UX-team.

Vragen over de Discovery Sprint?

Maak een afspraak voor een kennismaking!

Tamara

Tamara Waakop Reijers

Chief Customer Engagement 010 - 8911051
  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stappenplan

Gerelateerde methodes

Usability onderzoek

Snel inzicht in de knelpunten en kansen om je software of website te verbeteren.

Usability onderzoek voor software en websites

Marktonderzoek

Als je ertoe wil doen en wil groeien, is in beweging komen en blijven noodzakelijk. Marktonderzoek helpt je hierbij.

Usability onderzoek - testen mobile app

UX Audit & Expert Review

Laat onze UX specialisten je digitale product beoordelen met een UX audit. Verhoog de usability en de digitale klantervaring en ontvang een vernieuwd ontwerp.

Customer Journey onderzoek

Breng de klantreis in kaart en verhoog de totale digitale gebruikerservaring op basis van onderzoek.

Customer Journey onderzoek

Design Sprint

Test in korte tijd een werkend prototype voordat je investeert in kostbare technologie.

Design Spint

Gerelateerde cases

ANWB reizen website UX design

Migratie naar één reisplatform

Havenbedrijf Rotterdam - website design Online Department

Effectievere klantreis voor de website van Port of Rotterdam