Verbeter de klantreis met customer journey onderzoek

Ontdek kansen om de klantreis te verbeteren

Met customer journey-onderzoek breng je de klantreis in kaart. Dat betekent dat je een helder overzicht krijgt van de klantervaringen op alle (digitale) contactmomenten. Zo zie je snel op welke gebieden gebruikers vastlopen of negatieve ervaringen hebben. Om daar dan weer passende oplossingen voor te bedenken.

Klantreis is de totaalervaring

Een klantreis hoeft niet per se alleen op je website of applicatie plaats te vinden. Denk bijvoorbeeld aan de helpdesk die mogelijk rol speelt in de reis van je gebruikers en klanten. Of denk aan een follow-up telefoongesprek nadat een gebruiker een paper heeft gedownload. Het totaal van alle contactmomenten maakt de klantreis compleet.

Persona’s maken

Soms heb je te maken met verschillende typen gebruikers en klanten voor je product of dienst. Deze maken ook andere reizen. Om grip te krijgen op deze verschillen, is het maken van persona’s een goede oplossing. Dit zijn fictieve personen die als stereotype dienen voor de klant- of gebruikersgroep. Persona’s maken is een belangrijk onderdeel van customer journey-onderzoek.

Klantreis verbeteren is een ongoing proces

Het inzichtelijk maken, aandragen en implementeren van verbeteringen voor een klantreis is een ongoing proces. Elke oplossing of idee heeft gevolgen voor eerdere of volgende stappen. Wij verzamelen de data, visualiseren van de reis en stellen een roadmap samen met de belangrijkste (verbeter)activiteiten. Zo weet je hoe je de gebruikerservaring naar een hoger brengt.

Wat levert customer journey-onderzoek je op?

  • Inzicht in de ervaringen op alle contactmomenten van je gebruikers.
  • Zicht op de blinde vlekken in je dienstverlening
  • Een uiteenzetting van de verschillende type gebruikers
  • Aanscherping van je dienstverlening
  • Besparing op support, door vermindering van vragen en klachten
  • Stijging van klanttevredenheid
  • Meer conversie

Meer weten over customer journey-onderzoek?

Maak een afspraak met onze expert.

Tamara

Tamara Waakop Reijers

Chief Customer Engagement 010 - 8911051
Boek een UX spreekuur Stuur een Whatsapp

Stappenplan

Insights methodes

Usability onderzoek

Snel inzicht in de knelpunten en kansen om je software of website te verbeteren.

Usability onderzoek voor software en websites

Gebruikers onderzoek

Achterhaal de behoeftes van je eindgebruikers om de juiste digitale strategie te bepalen.

Usability onderzoek - testen mobile app

UX Audit & Expert Review

Laat onze UX specialisten je digitale product beoordelen met een UX audit. Verhoog de usability en de digitale klantervaring en ontvang een vernieuwd ontwerp.

UX design specialist

UX specialisten bedenken en verbeteren digitale producten op basis van data en gebruikersonderzoek.

UX-specialisten

Research Bus

Met de Research Bus laat je UX onderzoek uitvoeren op locatie. Onze experts gaan langs bij jouw klanten of gebruikersgroepen om producten te testen.

Klant en marktonderzoek op locatie

Migratie naar één reisplatform

Bekijk case

Effectievere klantreis voor de website van Port of Rotterdam

Bekijk case

Een volledig vernieuwd UX design voor TimeMoto

Bekijk case