Proces en aanpak
Een multidisciplinair team, bestaande uit een UX lead, UX researchers, UX designers en een front end developer, is 15 maanden lang, 4 dagen per week ingezet om het Horizon vanuit gebruikersperspectief te onderzoeken, te optimaliseren en te testen. Dit team was ook verantwoordelijk voor ontwikkeling van de interne UX-competenties binnen Lely.
UX research
We begonnen de opdracht met onderzoek. We namen interviews af met melkveehouders, observeerden hen en bezochten testfarms. Zo kregen we inzicht in de wensen, behoeften en het gedrag van de doelgroep én in de bestaande technologieën en oplossingen.
Design Sprints
De conceptuele uitwerking van nieuwe functionaliteiten vond plaats tijdens Design Sprints. Daarin zijn nieuwe designs, prototypes en softwareontwikkeling steeds opnieuw wereldwijd getest in samenwerking met melkveehouders. Het was voor het eerst dat Lely gebruikersonderzoeken en UX-designs integreerde in het productontwikkelingsproces.
UX design
Op basis van de customer journey van de boeren is de nieuwe interface van Horizon ontworpen: eenvoudig, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Vooral ook op de mobiel. Melkveehouders zeggen dat de nieuwe Horizon in één oogopslag een compleet overzicht geeft. Het is makkelijk aan te passen aan persoonlijke behoeften. Het platform werkt snel en intuïtief. En het biedt focus voor de meest veeleisende taken.
Productontwikkeling
Vanaf dag één was Lely Horizon een klantgericht proces. In het licht van kwaliteit en efficiency, is een design system ingericht om makkelijk te schakelen met de externe development partner in Turkije.