Marktonderzoek
Als je ertoe wil doen en wil groeien, is in beweging komen en blijven noodzakelijk. Marktonderzoek helpt je hierbij.

Een Design Sprint is een 5-daags proces om snel een product of idee te valideren met behulp van ideation, prototyping en het testen met echte gebruikers. Deze methode versnelt innovatie én zet de eindgebruiker centraal. Tijdens de Design Sprint werkt een multidisciplinair team bestaande uit designers, researchers en mensen vanuit jouw eigen organisatie samen aan een specifieke uitdaging. Zo hebben we al veel bedrijven geholpen sneller te innoveren.
Was een fijne samenwerking zowel sociaal gezien als inhoudelijk. Toffe partij en kwaliteit. – Clemens (DOCK)
Het proces is gebaseerd op de Design Thinking-principes en wordt ingezet vóór de ontwikkeling van een nieuw product, óf om nieuwe functionaliteiten te toetsen binnen bestaande digitale producten. Door deze eerst te testen verlaag je het risico een product te maken dat niet past bij de behoeften van de gebruiker en de markt. Zo bespaar je tijd en geld.
Design Sprints zijn bedoeld voor managers, beslissers, product owners en development teams. Omdat ieder vraagstuk net even anders is, bepalen we samen met jullie het definitieve programma vooraf. Wil je een idee krijgen hoe jouw Design Sprint eruit zal zien? Verder op deze pagina staat een stappenplan.
Maak een afspraak met onze expert
Meer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.
We brengen de problemen van de doelgroep in kaart en formuleren de aannames die we willen toetsen.
We bedenken en schetsen in hoog tempo oplossingen voor het probleem.
We beslissen gezamenlijk over de oplossingen en hypotheses die we willen toetsen.
We ontwikkelen een realistisch, klikbaar en visueel aantrekkelijk prototype om te testen met jouw eindgebruikers.
Een ervaren researcher interviewt 5 klanten of gebruikers om het prototype te valideren en legt alles vast op video.