Hoe gebruiksvriendelijk is jouw applicatie of website?

Hoe gebruiksvriendelijk en toegankelijk is je software of website?

Een onvergetelijke gebruikerservaring van je mobiele app, website, software of online omgeving vraagt om kwalitatieve inzichten. Want hoe ervaart de gebruiker je software? Waar liggen de knelpunten? En wat zijn kansen voor meer succes? Usability-onderzoek zorgt uiteindelijk voor een besparing in ontwikkelkosten, verlaagt de druk op je helpdesk en zorgt voor een voorsprong op je concurrenten. 

Software applicatie testen

Tijdens een usability-onderzoek nemen onze experts je gebruikers mee door je bestaande software product of nieuwe prototypes. We analyseren hoe respondenten belangrijke taken uitvoeren. En we onderzoeken hoe we de knelpunten in het gebruik van je software kunnen oplossen. Welke frustraties en problemen heeft de gebruiker? Hoe beleeft de gebruiker je product? Kan de gebruiker zijn doelen gemakkelijk bereiken?

Inzicht in gebruiksvriendelijkheid

Onze researchers maken zo de gebruiksvriendelijkheid van je website of softwareproduct inzichtelijk en adviseren het design- en developmentteam vervolgens over concrete verbeterpunten. Bijvoorbeeld over het wegnemen van knelpunten, het verbeteren van flows en het vergemakkelijken van toptaken. 

Moeilijk bereikbare doelgroepen

Binnen verschillende branches hebben we te maken met doelgroepen die minder gemakkelijk (online) te bereiken zijn voor onderzoek. Hiervoor hebben wij naast ons eigen UX Lab ook de beschikking over een mobiel UX Lab. Met dit lab reizen wij het hele land door om in gesprek te gaan met mensen en testen we de toegankelijkheid met prototypes op plekken waar deze producten daadwerkelijk worden gebruikt.

Wat levert usability-onderzoek je op?

  • Hogere conversie op de website
  • Inzicht in de knelpunten voor gebruikers 
  • Besparing op ontwikkelkosten
  • Besparing op support door vermindering van vragen en klachten
  • Stijging van klanttevredenheid

Boek een spreekuur

Meer weten over usability onderzoek? Maak een afspraak met onze expert.

Tamara

Tamara Waakop Reijers

Chief Customer Engagement 010 - 8911051
  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stappenplan

Insights methodes

Marktonderzoek

Als je ertoe wil doen en wil groeien, is in beweging komen en blijven noodzakelijk. Marktonderzoek helpt je hierbij.

Usability onderzoek - testen mobile app

UX Audit & Expert Review

Laat onze UX specialisten je digitale product beoordelen met een UX audit. Verhoog de usability en de digitale klantervaring en ontvang een vernieuwd ontwerp.

Usability onderzoek

Snel inzicht in de knelpunten en kansen om je software of website te verbeteren.

Usability onderzoek voor software en websites

Design Sprint

Test in korte tijd een werkend prototype voordat je investeert in kostbare technologie.

Design Spint

UX Research op locatie

Met de Research Bus laat je UX onderzoek uitvoeren op locatie. Onze experts gaan langs bij jouw klanten of gebruikersgroepen om producten te testen.

Klant en marktonderzoek op locatie

Customer Journey onderzoek

Breng de klantreis in kaart en verhoog de totale digitale gebruikerservaring op basis van onderzoek.

Customer Journey onderzoek

Discovery Sprint

Maak je digitale productinnovatie concreet met de Discovery Sprint

Discovery Sprint

Migratie naar één reisplatform

Bekijk case

Effectievere klantreis voor de website van Port of Rotterdam

Bekijk case

Een volledig vernieuwd UX design voor TimeMoto

Bekijk case