Webinar on demand: UX metrics

Hoe maak je de effecten van UX-werkzaamheden inzichtelijk en overtuig je stakeholders van het belang van UX?
Webinars
1 uur
On Demand
Gratis

Hoe maak je de effecten van UX-werkzaamheden inzichtelijk en overtuig je stakeholders van het belang van UX?

Onze UX experts verzorgen al 10 jaar leerprogramma’s en Incompany trainingen voor software- en technologiebedrijven, van scale-up tot corporate. Verwacht daarom veel praktijkervaring en directe toepasbaarheid.

Voor wie?
Deze webinar is ontwikkeld voor IT managers, product managers, product owners, UX design- en development teams die werkzaam zijn bij grote en middelgrote organisaties met één of meerdere Scrum teams.

De webinar wordt gepresenteerd door:
› Nancy van Bergenhenegouwen – UX desiger

Tijdens de webinar behandelen we praktijkvoorbeelden van o.a. Lely Industries en TopDesk.

Webinar on demand

Machiel Oskam

Partner & strateeg 010 - 8911051
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Leerdoelen

  • Indicatoren van succes of underperformance voor UX
  • Welke UX Metrics zijn er, en hoe pas je ze toe
  • Hoe dragen UX werkzaamheden bij aan de zakelijke doelstellingen
  • Hoe pas je een framework toe voor het identificeren van de ‘root causes’
  • Hoe betrekken en overtuig je stakeholders en collega’s

Inhoud

We nemen je mee in verschillende manieren om resultaten van UX meetbaar te maken. Zowel de effecten op business doelstellingen als op de kwaliteit van het product. We behandelen bijvoorbeeld de UX rings als meetmethode.

Ook geven we je tools mee hoe je de effecten op je top KPI’s op een lager niveau kunt meten, zodat meetbaarheid veel praktischer wordt. We geven aan hoe je UX werkzaamheden bij kunnen dragen aan de verschillende doelstelling per afdeling voor betere samenwerking en meer draagvlak. Tot slot geven we tips hoe je stakeholders mee kunt nemen

Trainers

Nancy

Nancy van Bergenhenegouwen

Nancy is gespecialiseerd in het verzamelen van inzichten en het structureren van onderzoek om digitale innovaties succesvol te lanceren.

Machiel Oskam

Naast mede-oprichter is Machiel als design en digitaal strateeg actief betrokken bij de customer-centered transformatie van software en technologie bedrijven.

Omdat design en de resultaten van onderzoek niet altijd meetbaar zijn, maken we gebruik van een handig framework voor metrics en KPI's

Nancy

Gerelateerde trainingen

UX Research en design
User interview en usability testing
Design thinking toepassen in de zorg