Design thinking zorg

Design thinking toepassen in de zorg

In deze incompany training leer je hoe je digitale innovaties in de zorg tot een succes maakt en snel van probleem tot oplossing komt.
Incompany
1 dag
Op locatie
vanaf 4 deelnemers
€1995,-

Incompany training voor zorginstellingen

Je wilt sneller innoveren en digitale toepassingen benutten, want dat draagt bij aan meer kwalitatieve zorg, minder werkdruk en meer inzicht in operationele- en financiële processen. Hoe krijg je het voor elkaar om technologische mogelijkheden op de juiste manier te realiseren en obstakels binnen je organisatie te overwinnen? 

Je wilt bijvoorbeeld antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe besparen we tijd?
  • Hoe verlagen we de administratieve lasten?
  • Hoe kunnen we de patiëntervaring verbeteren?
  • Hoe houden we de kwaliteit van zorg op niveau?
  • Hoe kunnen we digitale hulpmiddelen succesvol inzetten?

Na meerdere succesvolle Masterclasses en het trainingsprogramma bij de Zorgambassade, bieden we nu ook een verdiepende training aan om Design Thinking voor de zorg in te zetten als methode om innovatie te versnellen. Het zorgt voor meer focus, hogere betrokkenheid binnen je organisatie en besparing van tijd en kosten.

Design Thinking in de zorg

Met Design Thinking werk je vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Wil je binnen je zorginstelling of organisatie een gedeelde visie vormen, bewijs verzamelen en de zorgprofessionals en patiënten écht centraal stellen? Dan is deze training gemaakt voor jou.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor professionals die binnen hun (zorg)organisatie verantwoordelijk zijn voor de digitale klantervaring, innovatie, product management en productontwikkeling.


Waarom deze training?

Deze training is bedoeld om teams te inspireren en te activeren. We geven je de gereedschappen en het vertrouwen om snel stappen te zetten bij het realiseren van innovatie en digitalisering in de zorg. De deelnemers gaan onder begeleiding aan de slag met vragen uit de praktijk. De trainingen maken we altijd op maat, waardoor de leerstof direct toepasbaar is. We faciliteren een inspirerende dag op locatie of zorgen voor een passende locatie in de buurt.

Ervaren in de zorg

Online Department is gespecialiseerd in het bedenken, ontwerpen en toepasbaar maken van digitale producten in de zorg. Onze ervaren innovatie en UX specialisten trainen en begeleiden ICT leveranciers, zorginstellingen en startups bij het opschalen van digitale innovaties. Als partner van de Zorgambassade, Dutch Health Hub en OpenEHR Nederland beschikken we over veel kennis en een professioneel zorgnetwerk in binnen- en buitenland.

Inclusief coaching

Om de deelnemers na de training te helpen bij het toepassen van de leerstof is 2 uur coaching per persoon inbegrepen.

Training aanvragen

Anne

Anne Hollemans

UX Research Lead 010 - 8911051
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Leerdoelen

Je leert hoe je:

  • De definitie van een complex probleem formuleert
  • De juiste personen bij elkaar brengt om een gedeelde visie te vormen
  • De belangrijkste pijnpunten en kansen in kaart brengt 
  • Onderzoek uitvoert en deelt met alle belanghebbenden
  • Een veelheid aan ideeën uitwerkt in prototypes en concrete oplossingen
  • De juiste oplossing valideert en toetst op wenselijkheid en haalbaarheid 
  • Keuzes maakt en projecten of oplossingen in de juiste volgorde uitvoert

Inhoud

Empathie voor de eindgebruiker, dat is het belangrijkste principe. Vanuit dat perspectief vormen we een visie op de toekomst.

Wat neem je mee?

  • Kennis over en toepassing van Lean innovatie en Design Thinking
  • Praktische methoden voor het efficiënt uitvoeren van onderzoek
  • Vaardigheden en inzichten voor succesvolle productinnovatie
  • Methodieken om de waarde van innovaties te bewijzen
  • Prioriteringsmethodieken

Programma

Trainers

Anne

Anne Hollemans

Anne is lead UX-onderzoeker met een specialisatie in zorg & ICT. Als trainer geeft ze veel energie mee en maakt ze design thinking snel toepasbaar.
Jolijn

Jolijn de Haan

De gebruiksvriendelijkheid van een EPD of andere digitale toepassing is een voorwaarde voor succes. Het verhoogt de productiviteit van zorgverleners én verlaagt de kans op fouten. Meer tijd voor de zorg dus.

Anne

Gerelateerde trainingen

Webinar UX metrics
Webinar on demand design leadership