E-commerce UX Audit
We checken jouw webwinkel op 800+ richtlijnen en geven een concreet verbeter advies.
Een UX-audit laat zien hoe gemakkelijk het is voor gebruikers om te communiceren met je website of app. Het bekijkt je digitale product vanuit het perspectief van de gebruiker. Onze audit meet de tevredenheid van gebruikers op het gebied van bruikbaarheid, toegankelijkheid, interfaceontwerp, informatiearchitectuur en prestaties.
Met een UX audit analyseren en beoordelen onze UX-specialisten je digitale product op basis van webconventies, usability-onderzoek en interviews met klanten of gebruikers. Eventuele ontwerpproblemen waardoor gebruikers hinder ondervinden worden in kaart gebracht en gerapporeerd in een helder rapport inclusief verbeterde design voorstellen.
Onze experts beoordelen je softwareproduct volgens >100 UX design richtlijnen op verschillende onderdelen, waaronder:Â
Onze user experience experts zijn getraind op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid. Naast ons eigen onderzoek in de dagelijkse praktijk baseren wij ons op externe bronnen zoals Baymard Institute, Stichting Accessibility (WCAG), Nielsen Norman Group (NN/g) en Interaction Design Foundation (IDF).
Je ontvangt een rapport met quick wins en een visualisatie van een verbeterde user interface. Zo krijg je goed zicht op waardevolle verbeteringen en vervolgstappen. Hiermee kun je sturing geven aan je bedrijfsbeslissingen en bovendien kosten besparen.Â
Meer leren over de UX Audit, maak kennis met onze expert.
Meer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.
Tijdens een expert review analyseren onze specialisten de digitale productervaring volgens >100 UX-richtlijnen en design principes.
Ons onderzoeksteam nodigt eindgebruikers uit voor het (online) onderzoek en het testen van de software, website of app.
Onze UX researcher voert een usability onderzoek uit met een groep van 5 tot 8 eindgebruikers. De uitkomsten hiervan verwerken we in een overzichtelijke rapportage.
We ontwerpen een nieuwe user interface, waarin ons advies om het niveau van user experience te verhogen is verwerkt. Meer happy flows en een product met een persoonlijkheid!
Tijdens een workshop bepalen we samen de prioriteiten voor het doorvoeren van de verbeteringen en de doorontwikkeling. We stellen een UX-backlog op en bespreken dit met het development team.