Proces en aanpak
We zijn aan de slag gegaan om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Onze aanpak bestond uit de volgende stappen:
- Expert Review: we hebben de bestaande pagina’s grondig bekeken, volgens meer dan 100 UX richtlijnen. Hiermee ontdekten we zowel problemen als kansen voor verbetering.
- Usability-onderzoek: we spraken met (potentiële) donateurs om te begrijpen wat hen motivaties en verwachtingen zijn. Deze feedback was noodzakelijk voor het afstemmen van de boodschap van Save the Children op de informatiebehoefte van bezoekers.
- UX-designverbeteringen: op basis van alle inzichten hebben we nieuwe concepten uitgewerkt. Het doel? Een gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke donatie-ervaring creëren waarin elke stap de donateur ondersteunt.
- Design-survey: we hebben onder andere een 10-seconds test uitgevoerd om te begrijpen hoe gebruikers de nieuwe ontwerpen ervaren. Dit hielp ons om te toetsen of de boodschap goed overkwam en nieuwe iteraties te ontwerpen.
- Implementatie en meten: we hebben het design opgeleverd en Save the Children heeft vervolgens alle UX verbeteringen doorgevoerd en daarbij de impact van de campagne gemonitord.