Conversie verhogen met UX design

Conversie verhogen met UX-methodes

Je wilt meer rendement uit je website, webshop of e-commerce platform halen, zonder nog meer kosten te maken voor advertenties en campagnes? Met een nulmeting verzamelen we inzichten uit data en analytics die we combineren met gebruikersonderzoek en usability onderzoek. Door al deze inzichten gestructureerd te verzamelen en door te voeren verhogen we in korte iteraties de conversie, zelfs tot wel 10%.


Conversie van je website of webshop verhogen

Door het volgen van conventies en ‘best practices’ kun al flinke stappen maken om een transactie voor je bezoeker gemakkelijker te maken. Zoveel mogelijk frictie weghalen en de optimale klantreis bieden, dat is onze visie op e-commerce. Maar wat e-commerce bedrijven nog onvoldoende benutten is kwalitatief onderzoek: naast je klant gaan zitten, hun behoeften uitvragen en observeren hoe ze de website gebruiken. Ook deze inzichten nemen we mee in het vooronderzoek en de nulmeting.


E-commerce check-out verbeteren

De meeste conversies blijven steken in de check-out. Dat is het belangrijkste beslismoment voor jouw nieuwe klant en moet zo gemakkelijk mogelijk zijn. Consumenten willen met één hand een product kunnen bestellen in zo min mogelijk handelingen. De mobiele check-out is vaak niet ontworpen voor mobiel gebruik, en een account aanmaken is ingewikkeld. Cijfers uit analytics geven daarbij onvoldoende inzicht.


360º UX: kwalitatieve en kwantitatieve data combineren

Voor o.a. Medipoint, We Fashion, 50Five en Kamera Express hebben we vanuit meerdere invalshoeken onderzocht hoe we bezoekers sneller en gemakkelijker kunnen laten converteren. Het benchmark onderzoek met behulp van Baymard leverde als basis enorm veel inzichten om de hele customer journey te verbeteren, van zoeken tot bestellen. Deze inzichten variëren van conventies (wat het beste werkt voor consumenten bij het gebruiken van webshops) tot trends en quick wins op het gebied van merk, navigatie en gebruikersgemak. We zetten daarbij jouw website af tegen de meest succesvolle e-commerce websites ter wereld. Dit onderzoek vullen we aan met een combinatie van meerdere UX-designmethodes.


UX-methodes voor e-commerce:

  • Mystery shopping en interviews met klanten
  • Benchmark analyse m.b.v. Baymard
  • Toegankelijkheid testen
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Customer journey analyse
  • Usabilty onderzoek
  • Experimenten en A/B tests opzetten
  • Nieuwe prototypes testen

Boek een spreekuur

Laat een analyse uitvoeren door een UX specialist.

Dave

Dave de Lange

Partner & Innovation Lead 010 - 8911051
Boek een UX spreekuur

Stappenplan

Andere UX Design methodes

Product Design

Maak digitale producten met een persoonlijkheid en unieke gebruikerservaring.

Discovery Sprint

Maak je digitale productinnovatie concreet met de Discovery Sprint

Discovery Sprint

Usability onderzoek

Snel inzicht in de knelpunten en kansen om je software of website te verbeteren.

Usability onderzoek voor software en websites

Product Personality

Maak je applicatie of website menselijker met persoonlijkheid en verhoog de user experience.

Product Personality Quiz

Prototyping

Een prototype maakt nieuwe productideeën snel tastbaar en verhoogt de kwaliteit van digitale producten.

Prototyping-specialisten

Migratie naar één reisplatform

Bekijk case

Effectievere klantreis voor de website van Port of Rotterdam

Bekijk case

E-commerce boost met UX strategie

Bekijk case