Conversie van je webshop verhogen met UX design

Conversie verhogen met UX-methodes

Je wilt meer rendement uit je website, webshop of e-commerce platform halen, zonder nog meer kosten te maken voor advertenties en campagnes? Met een nulmeting verzamelen we inzichten uit data en analytics die we combineren met gebruikersonderzoek en usability onderzoek. Door al deze inzichten gestructureerd te verzamelen en door te voeren verhogen we in korte iteraties de conversie, zelfs tot wel 10%.

Verhoogde user experience leidt tot meer verkopen

Door het volgen van conventies en ‘best practices’ kun al flinke stappen maken om een transactie voor je bezoeker gemakkelijker te maken. Zoveel mogelijk frictie weghalen en de optimale klantreis bieden, dat is onze visie op e-commerce. Maar wat e-commerce bedrijven nog onvoldoende benutten is kwalitatief onderzoek: naast je klant gaan zitten, hun behoeften uitvragen en observeren hoe ze de website gebruiken. Ook deze inzichten nemen we mee in het vooronderzoek en de nulmeting.

E-commerce check-out verbeteren

De meeste conversies blijven steken in de check-out. Dat is het belangrijkste beslismoment voor jouw nieuwe klant en moet zo gemakkelijk mogelijk zijn. Consumenten willen met één hand een product kunnen bestellen in zo min mogelijk handelingen. De mobiele check-out is vaak niet ontworpen voor mobiel gebruik, en een account aanmaken is ingewikkeld. Cijfers uit analytics geven daarbij onvoldoende inzicht.

360º UX: kwalitatieve en kwantitatieve data combineren

Voor o.a. Medipoint, We Fashion, 50Five en Kamera Express hebben we vanuit meerdere invalshoeken onderzocht hoe we bezoekers sneller en gemakkelijker kunnen laten converteren. Het benchmark onderzoek met behulp van Baymard leverde als basis enorm veel inzichten om de hele customer journey te verbeteren, van zoeken tot bestellen. Deze inzichten variëren van conventies (wat het beste werkt voor consumenten bij het gebruiken van webshops) tot trends en quick wins op het gebied van merk, navigatie en gebruikersgemak. We zetten daarbij jouw website af tegen de meest succesvolle e-commerce websites ter wereld. Dit onderzoek vullen we aan met een combinatie van meerdere UX-designmethodes. Gebruik een 360 graden UX analyse als start van jouw CRO strategie.

UX-methodes voor e-commerce:

  • Mystery shopping en interviews met klanten
  • Benchmark analyse m.b.v. Baymard Research Institute
  • Toegankelijkheid testen
  • Customer journey analyse
  • Usabilty onderzoek
  • Experimenten en A/B tests opzetten
  • Nieuwe prototypes testen

Boek een spreekuur

Laat een analyse uitvoeren door een UX specialist.

Gebaseerd op duizenden uren benchmark onderzoek

Quickwins die direct leiden tot resultaat

Data gedreven experimenten

Meer resultaat uit je SEA strategie

Stappenplan

Gerelateerde cases

redesign e-commerce experience We Fashion

Verhoogde conversie met verbeterde check-out

Prototyping website campaign

E-commerce boost met UX strategie