De vraag
WE Fashion, de bekende Nederlandse modeketen, vroeg aan ons een nieuw ontwerp te maken voor de productlijst pagina en de product detail pagina. Uitgangspunt was dat klanten sneller de juiste producten moesten kunnen selecteren en beoordelen. Speciale aandacht ging uit naar de filterfunctie en het responsive design. Daarnaast vroeg men ons eens kritisch te kijken naar de kansen voor het gehele checkout proces en de cart abandonment rate.
WE Fashion leverde ons de analytics data die de uitgangspunten vormden voor de conversie specialisten van Online Department.
Proces en aanpak
Na een uitvoerige benchmark van de top 20 e-commerce bedrijven in binnen- en buitenland en een analyse van de data hadden we inzicht in de best practices en waren de grootste uitstappunten helder. Nu kon het creatieve proces beginnen.
We besloten een experiment te starten waarbij we de bezorgopties uit de checkout funnel haalden en deze te verplaatsen naar het winkelmandje. Klanten van WE Fashion die nu aan de checkout begonnen hadden de eerste stap al gezet en bleken eerder geneigd om de rest van het bestelproces af te maken.
Resultaat

Dave
Partner - Innovation LeadBoek een spreekuur
Meer leren over conversie optimalisatie? Ga in gesprek met een van onze experts.
