50Five is een snelgroeiende club ondernemers uit Eindhoven met de ambitie om marktleider te worden in smart home producten. De technische partner had recentelijk een heel nieuw e-commerce platform gebouwd in Magento. Daarna ging alle aandacht uit naar het bieden van extra service en het verhogen van de conversie.
De vraag
De migratie van Magento 1 naar Magento 2 was tevens de aanleiding om een UX team toe te voegen aan het bestaande development team.
Onze UX experts werden voor een periode van 6 maanden ingezet voor de optimalisatie en doorontwikkeling van het e-commerce platform. Naast het design van de verschillende pagina’s zijn we aan de slag gegaan met het implementeren van een efficiëntere design operatie.
Proces en aanpak
We zijn begonnen met het opstarten van verschillende design sprints. Iedere nieuwe functionaliteit werd eerst door ons UX team ontworpen en getest, voordat het in een volgende sprint werd ontwikkeld door de developers.
Parallel aan de ontwikkeling hebben we een heel nieuw Design System opgezet. Hierin werden alle unieke design elementen en templates opgeslagen met de bijbehorende rationales. Daarmee konden we een consistente beleving waarborgen op het hele platform en konden nieuwe medewerkers snel aan de slag met de doorontwikkeling.
Customer journey workshops hebben bijgedragen aan de nieuwe klantgerichte aanpak en hebben de data inzichtelijk gemaakt voor alle afdelingen. De visie en strategie hebben we doorvertaald in een Product Roadmap voor de volgende 12 maanden. Dit gaf veel focus voor het team en de rest van de organisatie.
Resultaat
Optimalisatie voor mobile

Lindomar
UX designerBoek een spreekuur
Meer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.
