Customer Journey onderzoek
Breng de klantreis in kaart en verhoog de totale digitale gebruikerservaring op basis van onderzoek.

Kan iedereen de weg vinden in jouw webshop? Loopt men soepel door de check-out flow? Is jouw productpagina optimaal opgebouwd?
Met deze UX Audit, speciaal gericht op e-commerce, grijp je alle kansen met jouw webshop. Je krijgt inzicht in de pijnpunten van je webshop en praktisch toepasbaar advies voor het verbeteren van de user experience. Zo verhoog je de gebruiksvriendelijkheid, trek je meer klanten aan en gaat je conversie omhoog. Neem een voorsprong op jouw concurrenten!
“Alle beloftes zijn nagekomen. Het rapport biedt inzichten en tips waar we mee verder kunnen.” – Margriet de Haas, Uitgeverij Zwijssen
Wij beoordelen op meer dan 800 UX Design richtlijnen
Aan de hand van deze richtlijnen, welke branche specifiek zijn, zullen onze UX experts jouw webshop uitgebreid onderzoeken. Zij beoordelen de webshop op verschillende onderdelen, waaronder:
Testen met echte gebruikers
Ook nemen wij gebruikers uit jouw doelgroep mee door de webshop. Dit laat ons zien hoe de gebruiker deze ervaart. Wat gaat goed, en waar kan het beter? Raakt de gebruiker gefrustreerd bij het uitvoeren van een taak, en waarom? Zo brengen we in kaart wat de kansen en verbetermogelijkheden zijn.
Concreet advies
De inzichten worden beschreven in een gedetailleerd rapport met daarin geprioriteerde en data driven verbeteringen. Zo krijg je concrete, goed toepasbare adviezen, waarmee je snel aan de slag kunt. Daarnaast laten we aansprekende voorbeelden zien uit de markt en zie je hoe jouw webshop scoort ten opzichte van de concurrentie.
Het levert je een compleet verbeteringsplan op. Maak kennis met onze expert.
Meer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.
Tijdens de analyse kijken we naar homepage & category pages, product lijst en product pagina's en de gehele checkout ervaring. Hierbij houden wij branche specifieke richtlijnen aan.
Ons onderzoeksteam nodigt eindgebruikers uit voor het (online) onderzoek en het testen van de website of app.
Onze UX researcher voert een usability onderzoek uit met een groep van 5 tot 8 eindgebruikers. De uitkomsten hiervan verwerken we in een overzichtelijke rapportage.
Alle inzichten worden omgezet in kansen en verbetermogelijkheden. Je krijgt van ons concreet advies waar je écht mee aan de slag kunt. We stellen een UX-backlog op en bespreken dit met het development team.