Proces en aanpak
Met het betrekken van een compleet UX-team en het omarmen van een user-centered mindset is het platform gebruiksvriendelijk gemaakt. Hierdoor nam de conversie toe. Alle designkeuzes en de onderbouwing zijn vastgelegd in een Design System, waarmee Medipoint nu de consistentie in haar uitingen waarborgt. Welke weg legden we af om hier te komen?
360º UX research
Continu gebruikersonderzoek was een belangrijke factor bij het behalen van successen. De impact van verbeteringen op basis van kwalitatieve en kwantitatieve analyses overtuigde om organisatieveranderingen door te voeren. Door samen met het contentteam, UX-designers en data analisten de customer journeys als uitgangspunt te nemen, ontstond een steeds meer klantgerichte aanpak.
Klantreis optimaliseren op basis van de UX Strategie
We zijn gestart met de optimalisatie van de klantreis die mensen afleggen op zoek naar een rollator. Wanneer je één journey aanpakt, raakt dat meteen ook andere belangrijke generieke domeinen, zoals de check-out of productpagina’s. Dit had dus meteen een veel breder effect. Door verbetering van één journey, zagen we over de hele breedte de conversie enorm toenemen. Vervolgens konden ook andere productcategorieën en campagnes aangepakt worden en is de integrale navigatie opnieuw ontworpen. We hebben hierbij structureel alle bewegingen op de site gemonitord en zijn blijven inzoomen op de knelpunten.