Proces en aanpak
Om de TimeMoto software beter aan te laten sluiten bij behoeftes van de gebruiker, de klantenservice meer te ontlasten en de klanttevredenheid te verhogen, hebben we verschillende stappen ondernomen.
UX research
Allereerst hebben we UX research in binnen- en buitenland uitgevoerd. Onder andere via interviews met gebruikers en de interne klantenservice. Ook hebben we meegeluisterd met klantgesprekken bij de klantenservice, de online feedback van klanten geanalyseerd en het gebruik van de software geobserveerd via Hotjar.
UX design
We hebben een customer journey uitgewerkt om alle pijnpunten, obstakels en kansen voor de software inzichtelijk te maken. Daarnaast hebben we een product personality ontwikkeld. Deze karaktereigenschappen van de organisatie lieten we in copy en design terugkomen in de complete user experience. Dus niet alleen in de software, ook in merkuitingen, zoals de verpakking, handleidingen en op de website. Voor de toptaken van de doelgroep hebben we de userflows iteratief uitgewerkt in designs. Het prototype is gevalideerd bij de doelgroep via usertests.
Development
Tot slot hebben we de front-end uitgewerkt. Voor de back-end development hebben we samengewerkt met Dutch Grit, onze partner en specialist als het gaat om Microsoft en Cloud software.