Service app voor Eteck

Een handige app voor inzicht in jouw energieverbruik, de status van facturen en het melden van storingen.

Bezoek de Eteck website
Eteck mobile app

DE CASE

Met de gaande transitie binnen de energiemarkt naar duurzame energie, is het des te belangrijker om te blijven innoveren. Energieleverancier Eteck wil meer tegemoet komen aan de behoeften van haar klanten, waaronder: inzicht in energiegebruik.

Vanuit Online Department ondersteunen we de energietransitie door het onderzoeken en ontwerpen van technologische innovaties die de energiemarkt weer vernieuwend en transparant maken.

We zijn aangesloten voor UX in een development-traject van Pionect, die een klantportaal en app voor Eteck mocht ontwikkelen.

PROCES

We zijn begonnen met het verhelderen van de productvisie van Eteck. Door veel vragen te stellen en soortgelijke apps van concurrenten te bestuderen, hebben we goed beeld geschetst van de markt en de wensen van Eteck. 

RESEARCH
We hebben onderzoek gedaan door klanten van Eteck en medewerkers van de servicedesk te interviewen over ervaringen, behoeften en vragen van klanten. Op basis van die inzichten, hebben we het interaction design voor een app gemaakt. En werkten we een desktop versie van het klantportaal uit, die aansloot op het mobiele ontwerp. 

PROTOTYPES
Van zowel de app als de online omgeving maakten we vervolgens een visueel ontwerp dat aansloot bij de huisstijl van Eteck. Dit ontwerp kwam tot leven in een klikbaar prototype, dat we vervolgens konden testen met klanten van Eteck. In twee rondes hebben we veranderingen gevalideerd bij de doelgroep, waarna we deze eindversies van de UX designs konden overgedragen aan het development team van Pionect.

RESULTAAT
  • Heldere productvisie voor de Eteck app
  • Meer inzicht in de wensen en behoeftes van klanten
  • Gebruiksvriendelijke app en portaal
  • Schaalbare digitale styleguide
  • Verbeterde klantervaringen

Klantonderzoek essentieel voor verbeteren klantervaring

Het doel van ons ontwerp was om gebruikers inzicht te geven in hun energiegebruik en het eenvoudig te maken voor gebruikers om een storing te kunnen melden en de status van facturen in te zien. 

Door te onderzoeken wat er in de hoofden van gebruikers omgaat, hebben we de online klantervaringen van Eteck klanten kunnen verbeteren. Het nieuwe ontwerp is opvallend en tegelijk gebruiksvriendelijk. 

Ontdekken wat er in de hoofden van jouw gebruikers omgaat? Aan de slag met klantonderzoek

Ik ben heel trots dat mijn uitdagende ontwerp ook echt volledig is doorgevoerd in de app en nu door honderden mensen wordt gebruikt

Clutch review Online Department
Wouter Product designer – Online Department
Expert Tamara

Tamara

Chief Customer Engagement

Tamara is als chief customer engagement verantwoordelijk voor onze eigen happy customers en weet alles over software en innovatie in de zorg.

Neem contact op
Contact

Haal meer uit je software en digitale business.

Neem contact met ons op over:

Contact

Expert Tamara

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl

Maashaven Zuidzijde 2

3081 AE Rotterdam

Plan Je Route

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl