Online Department lanceert UX Research Bus

Nancy

Nancy van Bergenhenegouwen

UX researcher

We hebben een UX Research Bus gelanceerd. Daarmee toeren we sinds medio 2021 door Nederland om gebruikersonderzoek uit te voeren op locatie. Met deze nieuwe service willen we het testen en verbeteren van software en websites voor organisaties laagdrempeliger maken.

UX Research, dé route naar een beter eindproduct

Met gedegen gebruikersonderzoek voorkom je dat je investeert in de verkeerde ideeën of verbeteringen voor je digitale product. Klantonderzoek is een belangrijk onderdeel van onze innovatie-toolbox en een must bij de ontwikkeling van digitale innovaties. Door prototypes te valideren en de usability van software te testen bij de doelgroep, ontwikkel je een beter eindproduct. Met de UX Research Bus helpen we organisaties om laagdrempelig hun doelgroep te bereiken. Op een unieke manier én helemaal coronaproof.

Hoe kwamen we op het idee van de UX Research Bus?

De doelgroep op locatie uitnodigen is vaak lastig vanwege corona. Daarnaast vormt afstand en tijd vaak een extra drempel. Je bent veelal gebonden aan een regio, omdat participanten vanwege reiskosten en reistijd vaak worden geworven ‘in de buurt’ van het onderzoek. En als je een doelgroep wel buiten opzoekt, heb je niet altijd de ruimte en middelen om onderzoek gedegen uit te voeren en resultaten te documenteren.

UX Research Bus: dè oplossing voor kwalitatief onderzoek op locatie

De UX Research Bus bleek een nieuwe oplossing, die ook meteen uitkomst biedt in coronatijd. Want hoewel we bedreven zijn geraakt in het toepassen van online onderzoeksmethodes, missen onze researchers het èchte contact met mensen. Met de Research Bus kunnen we weer mensen in de juiste context bevragen en observeren, lekker in de buitenlucht. We hebben een landelijke dekking. En alle benodigde tools om digitale producten te testen zijn bij de hand.

Online Department lanceert UX Research Bus

Hoe gaan we te werk?

Voordat we op pad gaan, richten we een onderzoek zo in dat we precies achterhalen hoe digitale producten door gebruikers worden ervaren. Met deze data ben je als opdrachtgever in staat om beslissingen te nemen over je investering en IT-kosten. Tijdens een intakegesprek bespreken we de doelgroep en zoeken we uit hoe en waar we deze het beste bereiken. Met ervaren experts en beproefde onderzoeksmethoden gaan we op locatie aan de slag om de juiste inzichten op te halen, waarmee de user experience van een digitaal product direct te verbeteren is. We doen bijvoorbeeld usability tests, guerilla-onderzoek, card sorting en co-creatie sessies.

Wat zijn typische UX Research Bus-projecten?

Vraagstukken die bij uitstek geschikt zijn voor de UX research Bus zijn onder meer: 

  • Ontdekken hoe een doelgroep reageert op een bepaalde uiting of visuele uitwerking
  • Ideeën genereren
  • Antwoorden krijgen op gerichte vragen
  • Testen van de gebruiksvriendelijkheid van een digitaal product of prototype

Voor deze bedrijven werken wij
We werken veel voor softwarebedrijven die digitale producten maken voor de zorg, maar ook voor corporates, start-ups en scale-ups. We gaan langs bij artsen, doen onderzoek in zorginstellingen en laten gebruikers nieuwe business applicaties testen in hun werkveld. Het is extra interessant voor organisaties als een doelgroep lastig te bereiken is, als er weinig onderzoekers in het eigen team zitten of als er simpelweg behoefte is om te ervaren wat je uit UX research haalt. Onze user research experts voeren het onderzoek uit. Na afloop analyseren we alle informatie en leveren we de belangrijkste inzichten op.

Meer weten?
Wil je weten hoe wij jouw organisatie kunnen helpen met gebruikersonderzoek op locatie? Neem contact op of bel of bel naar 010 – 8911051. 

Is jouw doelgroep lastig te bereiken? Ben je nieuwsgierig naar wat UX research voor jouw organisatie kan betekenen?

Research Bus

Aan de hand van een intakegesprek richten we het gebruikersonderzoek zo in dat het kwalitatieve inzichten oplevert voor jouw vraagstuk. We bepalen wat jouw meest risicovolle aannames zijn van je product of dienst en voeren onderzoek uit op locatie.

Gerelateerde artikelen

Vijf tips om gebruikers van software te activeren
Customer Journey onderzoek als onderdeel van een discovery sprint