De klantbehoeften écht begrijpen

Door het combineren van kwalitatief en kwantitatief onderzoek maken we de behoeften van jouw eindgebruikers concreet.

UX Researcher inhuren

Een UX Researcher combineert diverse kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden om digitale producten te verbeteren voor alle eindgebruikers.

De werkwijze van een UX Researcher

Een UX researcher is verantwoordelijk voor het uitvoeren van onderzoek naar de gebruikerservaring van een product of dienst. Ze analyseren het gedrag, de behoeften en de voorkeuren van gebruikers door gebruik te maken van verschillende onderzoeksmethoden, zoals interviews, observaties en usability onderzoek. Op basis van deze inzichten identificeren ze knelpunten, kansen en trends, die vervolgens worden vertaald naar concrete aanbevelingen voor het verbeteren van de gebruikerservaring.

Customer journey map

De Customer Journey Map is een visuele weergave van alle stappen die een klant doorloopt bij het gebruik van een product of dienst, vanaf het eerste contact tot na de aankoop. Het laat zien waar en hoe klanten in aanraking komen met jouw bedrijf, en helpt om hun behoeften en ervaringen beter te begrijpen. Dit kan helpen bij het verbeteren van processen en het bieden van een soepele en positieve klantreis.

Usability testing

Tijdens een usability test wordt de bruikbaarheid van een digitaal product of dienst onderzocht. Gebruikers wordt gevraagd taken uit te voeren, terwijl ze worden geobserveerd door een onderzoeker, om te zien waar ze problemen ondervinden en verwarring ervaren.

Interviews

Gebruikersonderzoek is een krachtige, kwalitatieve methode om de behoeften en pijnpunten van je gebruikers te leren kennen. Ontdek hoe jouw (digitale) product of dienst in het dagelijkse leven van je klanten / eindgebruikers past en waarde toevoegt aan hun leven.

 

UX Research vs UX Design

Welke type designer heb je precies nodig? De termen kunnen nogal verwarrend zijn soms.

Terwijl het doel van een UX-onderzoeker is om te begrijpen wat een klant motiveert, is het de taak van een UX-ontwerper om de klantinzichten van de UX-onderzoeker om te zetten in bruikbare, mensgerichte resultaten die aanslaan bij het publiek. Hoewel dit twee aparte specialisaties zijn kan het best voorkomen dat er in de praktijk een overlap zit in de taken die worden uitgevoerd.

Werken met Online Department

  • Door klanten in Emerce 100 2023 uitgeroepen tot beste UX design bureau van Nederland
  • 1 single point of contact
  • Ervaren experts in verschillende branches
  • Flexibel op- en afschalen

Inhouse experts

Onze inhouse experts werken intensief samen met jouw inhouse of remote product team. De service designer werkt vaak nauw samen met;

    • UX designer
      Is de spin in het web tussen gebruikers, business en techniek. De UX designer ontwerpt gebruikers interacties, maakt prototypes en update het design system en zorgt zo voor een consistente merkbeleving.
    • Service Designer
      Onderzoekt en ontwerpt  de organisatie, processen en systemen die nodig zijn om de dienst aan de klant te kunnen leveren.

 

Maak een afspraak

Beschikbaarheid en tarieven

Maashaven Zuidzijde 2
3081 AE Rotterdam

Join our community

UX People
Design Critique bij Online Department