
Wanneer maak je een prototype?
Prototypes zijn een effectieve methode bij het uitvoeren van gebruikersonderzoek, het testen van ideeën en het inschatten van technische implicaties. Prototyping helpt om onderzoeksresultaten te vertalen naar oplossingen. Het maakt je ideeën snel concreter. Tot slot helpen prototypes bij het omzetten van business requirements naar tastbare praatstukken als input voor effectieve refinement sessies.
Onderdeel van de design thinking toolkit
Een prototype kan van alles zijn: van een snelle potloodschets (low level protyping) tot een realistische weergave van een app of een volledig uitgewerkt functioneel ontwerp van een website (high level prototyping). Prototyping is een integraal onderdeel van design thinking.
Prototype testen
Een prototype geeft nieuwe inzichten. Bijvoorbeeld over de impact van nieuwe oplossingen op het leven van mensen. Daarom testen we je productideeën in een vroeg stadium met de eindgebruikers. Later in het proces helpt een prototype bij het inschatten van de benodigde middelen om de innovatie te ontwikkelen. We zetten prototyping dan ook regelmatig in tijdens Design Sprints. Zodra gebruikers een prototype testen, ontdekken ze pas echt hoe ze je softwareproduct willen gebruiken en ervaren.
Verfijnen en bijstellen
Een Prototype helpt om een probleem beter te begrijpen, nieuwe kansen te ontdekken en andere belanghebbenden binnen je organisatie te betrekken bij de productontwikkeling. Omdat software (nog) niet technisch is gerealiseerd, is een product sneller en makkelijker bij te stellen en te verfijnen.
Meer weten over prototyping?
Maak een afspraak, dan vertel ik je meer!
