Proces en aanpak
In overleg met de klant maakten we een plan van aanpak, waarbij we in een aantal stappen tot de ideale mix van functie en design kwamen.
Strategieworkshops
Samen met het team van BENU hebben we de nieuwe digitale strategie verder vormgegeven: een contentstrategie, gebaseerd op de zoekvraag van patiënten, en aanvullende zoekwoordenanalyse, gaven voeding voor het vormgeven van de nieuwe navigatie en de uitwerking van het platform. We creëerden een systeem met componenten waarmee de redactie content op een relevante en persoonlijke manier kon presenteren.
UX design
Vervolgens is de nieuwe UX voor de website ontwikkeld op Sitecore, een CMS met de mogelijkheid om gepersonaliseerde ervaringen te bieden. De klantgerichte communicatie komt duidelijk naar voren in de overzichtelijke navigatie, welke is getest met behulp van gebruikersonderzoek.
Technische realisatie
Vooraf aan de technische realisatie zijn alles interacties in detail uitgewerkt, met een aangepaste beleving voor mobiele schermen. Daarbij is een engagement model opgezet om bezoekersdata te verzamelen en gepersonaliseerde content aan te kunnen bieden.