Beter Dichtbij

Onderzoek naar en optimalisatie van de digitale omgeving voor zorgverleners

Beterdichtbij.nl

DE CASE

Beter Dichtbij is een platform dat patiënten in staat stelt om snel een vraag te stellen aan hun arts of specialist. Op een veilige manier, op elk moment van de dag. Patiënten gebruiken hiervoor een app. Zorgverleners hebben een eigen omgeving waarin ze de berichten van patiënten beantwoorden.

Gebruiksvriendelijke omgeving om contact te houden met patiënten

Beter Dichtbij had veel tijd gestoken in de app voor patiënten, maar de ‘achterkant’, waarin de zorgverlener werkt, bleef nog een beetje achter. Wij werden ingehuurd om de ervaring voor de zorgverlener net zo goed te maken als die van de patiënt.

Gespreksoverzicht Beter Dichtbij
Gesprek Beter Dichtbij
Oud vs. Nieuw

PROCES

Via een vragenlijst achterhaalden we welke functionaliteiten binnen de omgeving voor zorgverleners wel/niet worden gebruikt en wat de ervaringen met deze omgeving zijn. Daarna hebben we verschillende medewerkers in een ziekenhuis in Zuid-Holland geïnterviewd om meer te weten te komen over hun ervaringen met Beter Dichtbij.

Zo leerden we wat gebruikers prettig vinden aan het product, welke functionaliteiten ze niet gebruiken, welke wensen ze hebben en met welke schermen ze moeite hebben.

RESULTAAT
  • Simpele navigatie
  • Responsive design, dus beschikbaar op elk device
  • Makkelijker een gesprek terugzoeken
  • Betere weergave van een gesprek
  • Een mooi nieuw jasje, dat aansluit bij de branding van Beter Dichtbij

RESULTAAT

Op basis van de conclusies van deze onderzoeken, hebben we de interactie van de omgeving voor zorgverleners verbeterd. Het menu is versimpeld, acties hebben één duidelijke plek en er is veel ruimte om de gesprekken zo goed mogelijk weer te geven.

Beter Dichtbij had al een duidelijke visuele stijl, welke we hebben toegepast op onze ontwerpen. Zo is de beleving voor alle verschillende gebruikers hetzelfde. Daarnaast hebben we de responsive designs uitgewerkt.

Er ontstond een frisse, gebruiksvriendelijke omgeving waar zorgverleners met patiënten kunnen chatten, informatie kunnen sturen en kunnen videobellen.

Wil je meer informatie over onze aanpak?Zorginnovatie

Clutch review Online Department

Rogier

UX lead & trainer

Rogier, ook wel bekend als Professor Problem, kent met zijn jarenlange ervaring alle kanten van digitale productontwikkeling. Hij is gek op data van gebruikers en uit analytics. Daarmee geeft hij betekenis en richting aan wat je wel of juist niet moet bouwen.

Neem contact op
Contact

Haal meer uit je software en digitale business.

Neem contact met ons op over:

Contact

Expert Tamara

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl

Maashaven Zuidzijde 2

3081 AE Rotterdam

Plan Je Route

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl