Slimme en menselijke zorg voor iedereen

Meer conversie en een betere merkbeleving door customer journeys en UX

Ksyos, een belangrijke e-health leverancier, biedt zorg aan meer dan 1500 patiënten. Met behulp van nieuwe technologie wil Ksyos gezondheid voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken en houden.

 

Tijd besparen én betere zorg

Door vergrijzing van de bevolking en steeds hogere zorgkosten, staan zorgverleners onder druk: de zorg moet efficiënter en goedkoper. Ksyos is een online ziekenhuis, waarin huisartsen, praktijkondersteuners, medisch specialisten en paramedici samen kunnen werken aan betere, snellere en goedkopere zorg. Via dit digitale platform kunnen deze specialisten kennis, diagnoses, behandelplannen, anamneses en foto’s uitwisselen, om zo sneller tot een passende diagnose en behandeling te komen.

De vraag

De applicatie van Ksyos was verouderd en bood een versnipperd beeld van alle lopende zorgprocessen van patiënten. De klant vroeg ons UX-expertteam om een nieuwe user interface voor het platform te ontwikkelen: gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig. Want zorgprofessionals hebben het druk genoeg. Tijdens een consult van een paar minuten moeten ze snel een compleet beeld kunnen vormen van een patiënt, de klacht en de medische geschiedenis.


Wat wilden we bereiken?

  • Alle informatie over de patiënt op een plek
  • Sneller taken kunnen uitvoeren
  • Schaalbaar ontwerp en moderne look & feel
  • Designrichtlijnen volgens nieuwe branding

Slideshow Items

Proces en aanpak

Al schetsend zijn we tot een ontwerp gekomen dat een beter overzicht biedt van alle informatie die beschikbaar is over een patiënt. We doorliepen een aantal stappen.

 

Customer journeys

Ksyos omvat verschillende diensten in verschillende specialisaties, van cardiologie tot GGZ. Door te focussen op 2 specialismen, konden we een sterke basis neerzetten, die goed werd ontvangen door huisartsen en medisch specialisten.

Werken met prototypes

Ksyos omvat verschillende diensten in verschillende specialisaties, van cardiologie tot GGZ. Door te focussen op twee specialismen, konden we een sterke basis neerzetten die goed werd ontvangen door huisartsen en medisch specialisten. De prototypen werden omgezet naar visual designs en frontend templates. Het developmentteam van Ksyos implementeerde deze. Online Department werkte nauw samen met Ksyos aan de verdere uitrol van alle specialisaties.

Resultaat

De patiënt staat centraal, alle informatie is op één plek verzameld
Er is een duidelijk overzicht van alle taken die een zorgprofessional moet uitvoeren
Duidelijke status van alle zorgprocessen
Het toepassen van de nieuwe branding zorgt voor een frisse look
ux research,ux design,e-health,usability,design agency ux research,ux design,e-health,usability,design agency

Eén centraal platform voor alle apotheken en consumenten

Bekijk case