Online Department start discovery-traject met MPS

Enitia

Enitia Karijodinomo

Customer engagement manager

MPS uit De Lier is een internationale speler die kwekers actief helpt met verduurzaming van hun bedrijf en producten. Daarnaast verzorgt MPS certificeringen voor kwekers. Denk aan milieuregistraties en certificeringen voor een rozenkwekerij, zodat deze zijn rozen kan en mag doorverkopen. Al deze data wordt verwerkt in een customer portal. Hier kunnen kwekers zelf hun registraties en licenties monitoren en metingen registreren.

Transitie van oude portal naar nieuwe portal 

Twee jaar geleden bouwde de Westlandse organisatie een nieuwe customer portal én een nieuw CRM systeem. De laatste werkt prima, maar de eindgebruikers – de kwekers – verdwalen op de nieuwe softwareapplicatie. De oude portal is dus nog altijd live, omdat de nieuwe nog niet voldoende functioneert. MPS klopte bij aan bij Online Department om de transitie van hun oude customer portal naar een nieuwe definitief door te zetten.  

Optimalisatie voor de eindgebruikers

Met een team van MPS zijn we een Discovery-traject gestart om de nieuwe portal te optimaliseren voor de eindgebruikers. Daarbij onderzoeken we eerst de functionaliteiten van de applicatie en brengen we de behoeften en wensen van kwekers in beeld. Op basis van concepten bouwen we prototypes, die we vervolgens weer valideren.

Het doel is om een gebruiksvriendelijke en effectieve customer portal op te leveren, die ruimte biedt om kwekers in de toekomst nog meer te ontzorgen en inzichten in hun bedrijfsvoering te bieden.

Kijk voor meer informatie over MPS op de website.

Heb je vragen over het verbeteren van software met behulp van gebruikersonderzoek en UX?
Neem contact op met Enitia of bel naar 010-89 11 051.

Gerelateerde artikelen

MIRO expert partner
EPD-verbeteren
Gebruikersonderzoek met oudere doelgroep