Marktonderzoek helpt je verder

Wat weet jij nou écht van jouw gebruiker?

Als je ertoe wil doen en wil groeien, is in beweging komen en blijven noodzakelijk. Maar om de juiste kant op te bewegen, moet je precies weten wat de problemen en behoeftes van je (toekomstige) gebruikers zijn en hun gedrag begrijpen. 

Begrijp het gedrag van je gebruikers 

Om het gedrag van je gebruikers te leren begrijpen is een combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek nodig. Met kwantitatief onderzoek beantwoorden we de wat-vraag. Wat zijn de behoeften van je gebruiker en wat zijn eventuele knelpunten? We brengen de grote lijnen in beeld door het gebruik van een variatie aan methodes en tools, denk aan het uitzetten van survey’s en het gebruik van Google Analytics en Hotjar.

Met kwalitatief onderzoek leren wij vervolgens begrijpen waarom gebruikers doen wat ze doen. Hiervoor nemen we onder andere interviews en user tests af. Zo achterhalen we de intrinsieke drijfveren, werkelijke emoties, frustraties en behoeften van je gebruikers. We stellen vooral de waarom-vraag: waarom kopen gebruikers je product of dienst? Waarom juist niet? Waar lopen ze tegenaan? Wat motiveert hen? En hoe wordt hun gedrag beïnvloed?

Bestaande producten en nieuwe ideeën toetsen 

Marktonderzoek is niet alleen geschikt voor het verbeteren van jouw bestaande digitale product, maar is ook uitermate geschikt bij het toetsen van nieuwe verdienmodellen. Met de combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek valideren we je product of nieuwe ideeën, waardoor je met de juiste focus (door)ontwikkelt.

Bespaar op ontwikkelkosten en support

Dankzij marktonderzoek sleutel je gerichter aan je aanbod en propositie. Je neemt beter onderbouwde bedrijfsbeslissingen. Als je weet hoe je gebruikers zich gedragen en hoe ze denken ben je in staat hen werkelijk centraal te zetten. Hier kun je het ontwerp van jouw website, app of software op aan passen. 

Op die manier bespaar je op ontwikkelkosten voor ongewenste functionaliteiten en is er minder inzet nodig op support, want het aantal vragen en klachten neemt af.

Wat levert marktonderzoek je op?

  • Concrete kansen en verbeterpunten voor een nieuw ontwerp 
  • Inzicht in de mogelijkheden van nieuwe verdienmodellen
  • Besparing op (nutteloze) ontwikkelkosten
  • Inzicht in hoe je het budget efficiënt inzet
  • Een hoogwaardig(er) digitaal product
  • Meer conversie 
  • Hogere klanttevredenheid

Je doelgroep écht leren begrijpen?

Slim! Praat vrijblijvend met een expert en ontdek de mogelijkheden.

Marise Kooij

Growth marketeer 010 - 8911051
  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kwantitatieve en kwalitatieve data vergaren

Nieuwe proposities toetsen in de markt

Nulmeting van de productkwaliteit

Stappenplan

Gerelateerde methodes

Usability onderzoek voor software en websites
Klant en marktonderzoek op locatie
Design Spint
Customer Journey onderzoek
Discovery Sprint

Gerelateerde cases

ANWB reizen website UX design

Migratie naar één reisplatform

Havenbedrijf Rotterdam - website design Online Department

Effectievere klantreis voor de website van Port of Rotterdam