Marktonderzoek helpt je verder

Wat weet jij nou écht van jouw gebruiker?

Als je ertoe wil doen en wil groeien, is in beweging komen en blijven noodzakelijk. Maar om de juiste kant op te bewegen, moet je precies weten wat de problemen en behoeftes van je (toekomstige) gebruikers zijn en hun gedrag begrijpen. 

Begrijp het gedrag van je gebruikers 

Om het gedrag van je gebruikers te leren begrijpen is een combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek nodig. Met kwantitatief onderzoek beantwoorden we de wat-vraag. Wat zijn de behoeften van je gebruiker en wat zijn eventuele knelpunten? We brengen de grote lijnen in beeld door het gebruik van een variatie aan methodes en tools, denk aan het uitzetten van survey’s en het gebruik van Google Analytics en Hotjar.

Met kwalitatief onderzoek leren wij vervolgens begrijpen waarom gebruikers doen wat ze doen. Hiervoor nemen we onder andere interviews en user tests af. Zo achterhalen we de intrinsieke drijfveren, werkelijke emoties, frustraties en behoeften van je gebruikers. We stellen vooral de waarom-vraag: waarom kopen gebruikers je product of dienst? Waarom juist niet? Waar lopen ze tegenaan? Wat motiveert hen? En hoe wordt hun gedrag beïnvloed?

Bestaande producten en nieuwe ideeën toetsen 

Marktonderzoek is niet alleen geschikt voor het verbeteren van jouw bestaande digitale product, maar is ook uitermate geschikt bij het toetsen van nieuwe verdienmodellen. Met de combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek valideren we je product of nieuwe ideeën, waardoor je met de juiste focus (door)ontwikkelt.

Bespaar op ontwikkelkosten en support

Dankzij marktonderzoek sleutel je gerichter aan je aanbod en propositie. Je neemt beter onderbouwde bedrijfsbeslissingen. Als je weet hoe je gebruikers zich gedragen en hoe ze denken ben je in staat hen werkelijk centraal te zetten. Hier kun je het ontwerp van jouw website, app of software op aan passen. 

Op die manier bespaar je op ontwikkelkosten voor ongewenste functionaliteiten en is er minder inzet nodig op support, want het aantal vragen en klachten neemt af.

Wat levert marktonderzoek je op?

  • Concrete kansen en verbeterpunten voor een nieuw ontwerp 
  • Inzicht in de mogelijkheden van nieuwe verdienmodellen
  • Besparing op (nutteloze) ontwikkelkosten
  • Inzicht in hoe je het budget efficiënt inzet
  • Een hoogwaardig(er) digitaal product
  • Meer conversie 
  • Hogere klanttevredenheid

Je doelgroep écht leren begrijpen?

Slim! Praat vrijblijvend met een expert en ontdek de mogelijkheden.

Marise

Marise Kooij

Growth marketeer 010 - 8911051
Boek een UX spreekuur Stuur een Whatsapp

Stappenplan

UX Research

UX Audit & Expert Review

Laat onze UX specialisten je digitale product beoordelen met een UX audit. Verhoog de usability en de digitale klantervaring en ontvang een vernieuwd ontwerp.

Usability onderzoek

Snel inzicht in de knelpunten en kansen om je software of website te verbeteren.

Usability onderzoek voor software en websites

UX Research op locatie

Met de Research Bus laat je UX onderzoek uitvoeren op locatie. Onze experts gaan langs bij jouw klanten of gebruikersgroepen om producten te testen.

Klant en marktonderzoek op locatie

Design Sprint

Test in korte tijd een werkend prototype voordat je investeert in kostbare technologie.

Design Spint

Customer Journey onderzoek

Breng de klantreis in kaart en verhoog de totale digitale gebruikerservaring op basis van onderzoek.

Customer Journey onderzoek

Discovery Sprint

Maak je digitale productinnovatie concreet met de Discovery Sprint

Discovery Sprint

Migratie naar één reisplatform

Bekijk case

Effectievere klantreis voor de website van Port of Rotterdam

Bekijk case

Een volledig vernieuwd UX design voor TimeMoto

Bekijk case