UX Audit & Expert Review
Laat onze UX specialisten je software beoordelen met een UX audit. Verhoog de usability en de digitale klantervaring en ontvang een vernieuwd ontwerp.

Als je ertoe wil doen en wil groeien, is in beweging komen en blijven noodzakelijk. Maar om de juiste kant op te bewegen, moet je precies weten wat de problemen en behoeftes van je (toekomstige) gebruikers zijn en hun gedrag begrijpen.
Om het gedrag van je gebruikers te leren begrijpen is een combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek nodig. Met kwantitatief onderzoek beantwoorden we de wat-vraag. Wat zijn de behoeften van je gebruiker en wat zijn eventuele knelpunten? We brengen de grote lijnen in beeld door het gebruik van een variatie aan methodes en tools, denk aan het uitzetten van survey’s en het gebruik van Google Analytics en Hotjar.
Met kwalitatief onderzoek leren wij vervolgens begrijpen waarom gebruikers doen wat ze doen. Hiervoor nemen we onder andere interviews en user tests af. Zo achterhalen we de intrinsieke drijfveren, werkelijke emoties, frustraties en behoeften van je gebruikers. We stellen vooral de waarom-vraag: waarom kopen gebruikers je product of dienst? Waarom juist niet? Waar lopen ze tegenaan? Wat motiveert hen? En hoe wordt hun gedrag beïnvloed?
Bestaande producten en nieuwe ideeën toetsen
Marktonderzoek is niet alleen geschikt voor het verbeteren van jouw bestaande digitale product, maar is ook uitermate geschikt bij het toetsen van nieuwe verdienmodellen. Met de combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek valideren we je product of nieuwe ideeën, waardoor je met de juiste focus (door)ontwikkelt.
Dankzij marktonderzoek sleutel je gerichter aan je aanbod en propositie. Je neemt beter onderbouwde bedrijfsbeslissingen. Als je weet hoe je gebruikers zich gedragen en hoe ze denken ben je in staat hen werkelijk centraal te zetten. Hier kun je het ontwerp van jouw website, app of software op aan passen.
Op die manier bespaar je op ontwikkelkosten voor ongewenste functionaliteiten en is er minder inzet nodig op support, want het aantal vragen en klachten neemt af.
Wat levert marktonderzoek je op?
Slim! Praat vrijblijvend met een expert en ontdek de mogelijkheden.
Meer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.
Samen bepalen we wat we willen leren aan de hand van doelen en aannames.
Onze researchers maken een onderzoeksplan en selecteren de juiste gebruikersgroepen.
Het onderzoeksteam duikt in data en gaat in gesprek met de doelgroep, thuis of op het werk, en documenteert de resultaten.
Verzamelde informatie vertalen we naar bruikbare data en adviezen voor concrete verbeterpunten en kansen.