Proces en aanpak
We zijn begonnen met de merkstrategie en identiteit. Je leest hier meer over dit traject. Nadat hier drie concepten uit zijn gekomen, zijn wij het prototype traject gestart met een gezamenlijke kick-off en is de scope voor het prototype afgestemd. Wij ontwerpen altijd datagedreven, daarom is er kwalitatief onderzoek uitgevoerd om de behoeften van de eindgebruiker in kaart te brengen. Ook is bestaande documentatie geanalyseerd en is er een benchmark gedaan.Â
Op basis van deze inzichten hebben we focus aangebracht voor het prototype en een onderzoeksvraag geformuleerd. Dit doen wij altijd in co-creatie. Tijdens een ideation sessie hebben wij oplossingen geschetst. Hierin is de website architectuur aan bod gekomen, en zijn er wireframes uitgewerkt. Vervolgens is ook het webdesign, de tijdelijke look en feel, in het prototype uitgewerkt. Het complete prototype is daarna getest met eindgebruikers van diabetes.nl, mensen met diabetes type 1 of 2. Dit is gedaan door middel van interviews en user tests. Daarnaast zijn ook de drie branding concepten voorgelegd aan deze deelnemers.