Woodvsion was op zoek naar een gespecialiseerd UX bureau voor het redesign van de websites Woodvision en Hillhout.
De vraag
Woodvision vroeg Online Department om een nieuw ontwerp te maken voor de websites van hun tuinhout merken Woodvision en Hillhout. Op deze websites kunnen consumenten producten bekijken en dealers bestellingen plaatsen. We werden gevraagd om opnieuw na te denken over de navigatie en een manier te vinden om de producten beter tot hun recht te laten komen.
Proces en aanpak
Het was moeilijk om het juiste product te vinden vanwege de vele lagen in de navigatie en de onduidelijke productcategorieën. We brachten alle producten in kaart en deelden ze in in simpele productgroepen. En we voegden de mogelijkheid toe om producten te kunnen filteren op o.a. materiaal en afwerking.
Vervolgens hielden we interviews met dealers om de belangrijkste problemen met de producten te achterhalen. Zo konden we de productpagina een update geven; grotere foto’s, duidelijke informatie en details, én opties om direct te bestellen.
Parallel ontwikkelden we een speelse visuele stijl. Groen, fris en met veel ruimte voor de mooie productfotografie.
Resultaat
Machiel
Partner & strateegBoek een spreekuur
Meer leren over website redesign? Ga in gesprek met een van onze experts.
