Navigatie optimalisatie en redesign van het bestelproces

Een responsive website en overzichtelijk bestelproces
Bezoek website

Woodvsion was op zoek naar een gespecialiseerd UX bureau voor het redesign van de websites Woodvision en Hillhout.

De vraag

Woodvision vroeg Online Department om een nieuw ontwerp te maken voor de websites van hun tuinhout merken Woodvision en Hillhout. Op deze websites kunnen consumenten producten bekijken en dealers bestellingen plaatsen. We werden gevraagd om opnieuw na te denken over de navigatie en een manier te vinden om de producten beter tot hun recht te laten komen.

Boek een spreekuur

Meer leren over website redesign? Ga in gesprek met een van onze experts.

Machiel Oskam

Partner/ Merk en digitale strategie 010 - 8911051
Plan je afspraak

Slideshow Items

Proces en aanpak

Het was moeilijk om het juiste product te vinden vanwege de vele lagen in de navigatie en de onduidelijke productcategorieën. We brachten alle producten in kaart en deelden ze in in simpele productgroepen. En we voegden de mogelijkheid toe om producten te kunnen filteren op o.a. materiaal en afwerking.

Vervolgens hielden we interviews met dealers om de belangrijkste problemen met de producten te achterhalen. Zo konden we de productpagina een update geven; grotere foto’s, duidelijke informatie en details, én opties om direct te bestellen.

Parallel ontwikkelden we een speelse visuele stijl. Groen, fris en met veel ruimte voor de mooie productfotografie.

Resultaat

Overzichtelijke navigatie van de producten
Buitengevoel spat van het scherm
Mobile friendly e-commerce
Consistente doorvoering merk identiteit

Nieuwsgierig naar de staat van jouw e-commerce website? Laat een UX Audit uitvoeren.

UX Audit & Expert Review

Havenbedrijf Rotterdam - website design Online Department

Effectievere klantreis voor de website van Port of Rotterdam

Bekijk case