Proces en aanpak
In overleg met BeterDichtbij maakten we een plan van aanpak, dat bestond uit de volgende stappen:
Kwantitatief gebruiksersonderzoek
De eerste stap was om te achterhalen hoe gebruikers de huidige softwareomgeving ervoeren. Met kwantitatief onderzoek achterhaalden we van welke functionaliteiten van het platform zorgverleners gebruik maakten en op welke manier. Ook verkregen we inzichten over hun ervaringen.
Vervolgens hebben we kwalitatief onderzoek uitgevoerd. Onze UX researchers interviewden verschillende medewerkers in een ziekenhuis in Zuid-Holland, om meer te weten te komen over het waarom achter hun ervaringen met Beter Dichtbij. Zo leerden we wat gebruikers prettig vonden aan het product, welke functionaliteiten ze niet gebruikten, welke wensen er waren en met welke schermen ze moeite hadden.
UX design
Op basis van de conclusies van deze onderzoeken, hebben we de interactie van de omgeving voor zorgverleners verbeterd. Het menu is vereenvoudigd, acties hebben nu één duidelijke plek en er is veel ruimte om de gesprekken zo goed mogelijk weer te geven.