Eén centraal platform voor alle apotheken - relevant en gebruiksvriendelijk.
Bekijk de websiteDe verschillende websites van alle BENU apotheken waren zonder duidelijke richtlijnen voor design en functionaliteit ontwikkeld, met klachten en onduidelijke informatievoorziening tot gevolg. Het werd tijd voor één centrale plek voor alle klanten en bezoekers, waarbij het gebruikersgemak centraal komt te staan.
BENU apotheken heeft aan Online Department gevraagd om een visie te ontwikkelen op het digitaliseringsproject, en daarbij de toekomstige e-commerce activiteiten te integreren. Op basis van een nieuwe digitale strategie en contentstrategie workshop met zoekwoorden analyse hebben we de contouren kunnen schetsen voor een compleet nieuw platform. Daarna is de nieuwe UX en website ontwikkeld op Sitecore, een CMS met de mogelijkheid om gepersonaliseerde ervaringen te bieden.
De klantgerichte communicatie komt duidelijk naar voren in de overzichtelijke navigatie – getest met usability onderzoek. Met behulp van flexibele componenten en een design systeem is de website voor de redactie gemakkelijk uit te breiden. Daarbij is onderhoud door de centrale informatievoorziening sterk vereenvoudigd.
Vooraf aan de technische realisatie zijn alles interacties in detail uitgewerkt, met een aangepaste beleving voor mobiele schermen. Daarbij is een engagement model opgezet om bezoekersdata te verzamelen en gepersonaliseerde content aan te kunnen bieden.
De website is ontworpen op basis van flexibele en schaalbare componenten. Dit zogenaamde 'design systeem' maakt het mogelijk om sneller nieuwe pagina's en content te publiceren, zonder technische impact.Wat is een design system?
De toegankelijke en goed functionerende website voor onze klanten ziet er ogenschijnlijk simpel uit. Maar daarachter schuilt de complexiteit van grote hoeveelheden informatie, verschillende doelgroepen en voortschrijdende (data)technologie. Online Department beheerst dit samenspel en kent de finesses die het verschil bepalen tussen succes en falen. De kroon op het werk is een voortreffelijk visueel design.
![]()
Tamara is Chief Customer Engagement bij Online Department en adviseert softwarebedrijven in de zorg en andere sectoren over de inzet van UX Research en Design. Haar missie is om een zinvolle bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van digitale zorginnovatie.
Neem contact opHaal meer uit je software en digitale business.
Neem contact met ons op over:
Algemene informatie
info@onlinedepartment.nlWorskhops & Masterclasses
events@onlinedepartment.nl© 2021 Online Department B.V. Algemene voorwaarden Privacy instellingen Privacy statement
Maashaven Zuidzijde 2
3081 AE Rotterdam
Algemene informatie
info@onlinedepartment.nlWorskhops & Masterclasses
events@onlinedepartment.nl