BENU APOTHEKEN

Eén centraal platform voor alle apotheken - relevant en gebruiksvriendelijk.

Bekijk de website

De case

De verschillende websites van alle BENU apotheken waren zonder duidelijke richtlijnen voor design en functionaliteit ontwikkeld, met klachten en onduidelijke informatievoorziening tot gevolg. Het werd tijd voor één centrale plek voor alle klanten en bezoekers, waarbij het gebruikersgemak centraal komt te staan.

De impact van UX is ook financieel meetbaar

BENU apotheken heeft aan Online Department gevraagd om een visie te ontwikkelen op het digitaliseringsproject, en daarbij de toekomstige e-commerce activiteiten te integreren. Op basis van een nieuwe digitale strategie en contentstrategie workshop met zoekwoorden analyse hebben we de contouren kunnen schetsen voor een compleet nieuw platform. Daarna is de nieuwe UX en website ontwikkeld op Sitecore, een CMS met de mogelijkheid om gepersonaliseerde ervaringen te bieden.

Resultaat

De klantgerichte communicatie komt duidelijk naar voren in de overzichtelijke navigatie - getest met usability onderzoek. Met behulp van flexibele componenten en een design systeem is de website voor de redactie gemakkelijk uit te breiden. Daarbij is onderhoud door de centrale informatievoorziening sterk vereenvoudigd.

De voordelen voor BENU
  • Vernieuwde digitale uitstraling web, tablet en mobiel
  • Verbeterde service door slimme en gebruiksvriendelijke formulieren
  • Beter vindbaar in zoekmachines
  • Verlaging kosten op onderhoud
  • Minder druk op de helpdesk

Logische interacties

Vooraf aan de technische realisatie zijn alles interacties in detail uitgewerkt, met een aangepaste beleving voor mobiele schermen. Daarbij is een engagement model opgezet om bezoekersdata te verzamelen en gepersonaliseerde content aan te kunnen bieden.

De website is ontworpen op basis van flexibele en schaalbare componenten. Dit zogenaamde 'design systeem' maakt het mogelijk om sneller nieuwe pagina's en content te publiceren, zonder technische impact.Wat is een design system?

De toegankelijke en goed functionerende website voor onze klanten ziet er ogenschijnlijk simpel uit. Maar daarachter schuilt de complexiteit van grote hoeveelheden informatie, verschillende doelgroepen en voortschrijdende (data)technologie. Online Department beheerst dit samenspel en kent de finesses die het verschil bepalen tussen succes en falen. De kroon op het werk is een voortreffelijk visueel design.

Clutch review Online Department
Luc van Woensel Manager Marketing, BENU Nederland
Expert Tamara

Tamara

Customer Success Manager

Tamara is als customer success manager het aanspreekpunt bij Online Department voor software en eHealth bedrijven. Ze is een echte verbinder en gedreven om (digitale) organisaties succesvol te maken met UX research en design.

Neem contact op
Contact

Haal meer uit je software en digitale business.

Neem contact met ons op over:

Contact

Expert Tamara

Algemene informatie

info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses

events@onlinedepartment.nl

Maashaven Zuidzijde 2

3081 AE Rotterdam

T 010 - 8911051 Plan Je Route

Algemene informatie

info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses

events@onlinedepartment.nl