Workshop
User-Centered
Design

Kruip in het hoofd van de eindgebruiker en zet je problemen in één dag om in concrete oplossingen.

KEN JE KLANT, VERSNEL DIGITALE TRANSFORMATIE

Tijdens de human centered design workshop leer je om in korte tijd veel kennis over de gebruiker te verzamelen. Op basis hiervan kun je in hoog tempo direct toepasbare ideeën en concepten genereren. Alle inzichten zijn na deze dag inzetbaar voor de ontwikkeling van een nieuw product of het verbeteren van de digitale dienstverlening. En even belangrijk is het gevolg: enthousiasme om anders samen te werken - in multi-disciplinaire teams - met een hernieuwde focus op de klant.

Hoe kun je de klantwaarde verhogen? Door de digitale ervaring voor jouw eindgebruiker gemakkelijker, efficiënter en beter te maken. Daarvoor is een gedeelde visie nodig en een verandering van mindset, binnen alle lagen van de organisatie. Onze design thinking tools helpen jou bij het in gang zetten van die verandering.



Zet je gebruiker centraal en versnel digitale innovatie

DEELNAME

De User-Centered Design workshop is bedoeld voor leidinggevenden, design- en development teams en innovatie- en marketingmanagers. De workshop is geschikt voor groepen van 6 tot maximaal 12 deelnemers en duurt ±8 uur, excl. een telefonische intake vooraf.

PROGRAMMA

We bepalen het programma op basis van de vraagstelling en doelstellingen. Dit zijn mogelijke onderdelen:

  • Empathy mapping & persona’s – wie is de gebruiker en wat zijn de verwachtingen, behoeften en pijnpunten?
  • Service storming – wat helpt de gebruiker op welk moment?
  • Customer (of patient) Journey mapping
  • Multi-disciplinair samenwerken
  • Ideeën genereren – concreet uitwerken van features en services.

Heb je specifieke vragen over innovatie binnen jouw organisatie, neem dan contact met ons op voor een overzicht van onze ‘digitale innovatie toolkit’.

Intake gesprek aanvragen

RESULTAAT

  • Helder beeld van klantgerichte functionaliteiten en services
  • Je leert hoe je ideation kunt toepassen in de dagelijkse praktijk
  • Identificatie van risico’s & aannames
  • Draagvlak en gedeelde visie binnen de eigen organisatie
  • Een overzichtelijke backlog met ideeën en relevante functionaliteiten

De user-centered design workshop is vooral bedoeld om beslissers en managers te overtuigen van een nieuwe en meer waarde-gedreven vorm van werken. De methodes zijn ontwikkeld om organisaties te helpen met innoveren, nieuwe businessmodellen te ontdekken en sneller beslissingen te nemen op basis van de klantbehoefte.

Meer informatie over onze workshops?
Download de brochure.
Download (PDF)

UX expert worden? Ontvang de UX Times nieuwsbrief in je mailbox.

Jouw gegevens worden niet gedeeld met derden en alleen gebruikt voor onze mailinglist.

Het was een goed geleide workshop met erg interessante ideeën als resultaat!

Clutch review Online Department
Than Ly Project Lead, Philips Consumer Lifestyle
Expert Tamara

Tamara

Customer Success Manager

Tamara is als customer success manager het aanspreekpunt bij Online Department voor software en eHealth bedrijven. Ze is een echte verbinder en gedreven om (digitale) organisaties succesvol te maken met UX research en design.

Neem contact op

Werk

Contact

Haal meer uit je software en digitale business.

Neem contact met ons op over:

Contact

Expert Tamara

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl

MAASHAVEN ZUIDZIJDE 2

3081 AE ROTTERDAM

T 010 - 8911051 Plan Je Route

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl