WE Fashion

Verbeterde webshop van WE Fashion door een nieuw ontwerp van de productomgeving, waarbij responsive design en filtering centraal stonden.

WEFashion.nl

AANLEIDING

WE Fashion, de bekende Nederlandse modeketen, heeft aan Online Department gevraagd om een nieuw ontwerp te maken voor de productoverzicht pagina en de product detail pagina. Speciale aandacht ging uit naar de filterfunctie en het responsive design. Op basis van inzichten en data van WE Fashion zijn we aan de slag gegaan met het verbeteren van de user experience.

Sneller en gemakkelijker navigeren naar het gewenste product.

Hoe zorgen we ervoor dat een zeer uitgebreide filterfunctie gemakkelijk en snel in gebruik wordt én op mobiel dezelfde ervaring heeft?

We Fashion

PROCES

WE Fashion hecht net als wij veel waarde aan het analyseren van haar website en het verzamelen van gebruiksdata. Het optimaliseren van de check-out leverde vorig jaar al een stevige verhoging van de conversie op. Op basis van verzamelde inzichten zijn we vervolgens aan de slag gegaan met het nieuwe product overzicht en de product detail pagina’s. Om onze gezamenlijke aannames te valideren hebben we een usability test opgezet met verschillende respondenten. Dit leverde opvallende inzichten op die direct zijn doorgevoerd.

RESULTAAT
  • Sneller filteren
  • Gemakkelijk vinden van het gewenste product
  • 'Shop the Look' is direct zichtbaar
  • Mobile friendly
  • Happy users!
WE Fashion

RESULTAAT

Na het usability onderzoek hebben we de inzichten gepresenteerd aan WE Fashion en aanbevelingen gegeven. Op basis van deze punten hebben we de laatste design sprint ingericht. Uiteindelijk hebben we een werkend prototype opgeleverd. Hiermee kan de gebruiker bepaalde flows en scenario’s beleven.

Wil je meer informatie over onze aanpak?
Klantonderzoek

Bedankt voor al het werk en de mooie designs voor onze vernieuwde product pagina's!

Clutch review Online Department
Sandra zwarthoed Technical e-commerce analyst
Expert Dave

Dave

Dave is onze Lean Doctor en ontwerpt waardevolle interacties met behulp van data. Op basis van analytics en klantonderzoek voert hij samen met jouw tech- en marketingteam experimenten uit die leiden tot hogere conversie en blijere klanten.

Neem contact op
Contact

Haal meer uit je software en digitale business.

Neem contact met ons op over:

Contact

Tamara

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl
Online Department

MAASHAVEN ZUIDZIJDE 2

3081 AE ROTTERDAM

010 - 8911051 Plan Je Route

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl