Real time emballage-inzicht met TellApe tool. Nooit meer emballage verliezen!
Bezoek de Tellape websiteKratten, karren, dozen en pallets. Bij elke logistieke levering ter wereld is emballage nodig. Ladingdragers en verpakkingsmaterialen die gebruikt worden ter bescherming van goederen of voor efficiëntie. Maar veel emballages gaan verloren als niet goed wordt bijgehouden waar er hoeveel er in omloop zijn. Dan blijven ze achter in een hoek van een magazijn, of worden vernietigd. Ze ‘verdwijnen’. En dat kost geld.
TellApe is een digitale tool die het beheren van locaties, aantallen en transacties van emballages faciliteert. En daarmee actueel inzichtelijk maakt waar welke emballage is. Uniek in de wereld van de logistiek! De kosten(besparing) wordt direct helder. Onze UX experts ontwikkelden de user experience van de native app, het klantportaal en de website van TellApe.
Het registreren van alle emballages wordt in de logistieke sector vaak gezien als een enorme klus. De doelstelling van deze innovatieve scale-up was om dit toch mogelijk, en vooral makkelijk te maken. Omdat het veel informatie oplevert en flink wat kosten bespaart. En bovendien nog duurzamer is ook!
Vanaf het idee tot aan het product zijn verschillende stappen gezet. Te beginnen bij het scherpstellen van een productvisie. In een design sprint hebben we aannames onderzocht, om te achterhalen hoe we de succeskans konden vergroten.
Want eenvoudig was het niet. Veel uiteenlopende processen en onduidelijkheid over wie wanneer verantwoordelijk is voor de emballage, zorgt voor een complexe situatie.
RESEARCH
We zijn echt de praktijk, of concreter: de vrachtwagencabines, in gedoken. We hebben meegereden met transportorganisaties en gesproken met laad- en los medewerkers, om te verkennen hoe verschillende emballage-processen zijn ingericht. Met deze verdieping in de ‘problem space’, is de probleemstelling aangescherpt.
PROTOTYPE TESTEN
Vanuit de eerste inzichten hebben we een prototype ontwikkeld, met als uitgangspunt: een zo eenvoudig mogelijk registratieproces. Doorgevoerde veranderingen zijn steeds opnieuw gevalideerd bij eindgebruikers tot er een mooi product gelanceerd kon worden. Voor de ontwikkeling de native app en het klantportaal hebben we samengewerkt met Milvum.
Een digitaal product is altijd in ontwikkeling. In de doorontwikkeling van TellApe wordt gewerkt aan een koppeling met ERP-systemen, waardoor bijvoorbeeld geplande ritten al klaarstaan in de app. En aan functionaliteit waarmee beide partijen direct akkoord kunnen geven op een telling. Mooie ontwikkelingen om de transactie- en registratieprocessen in de logistiek nog sneller en gemakkelijker te laten verlopen. Vanuit Online Department dragen we graag bij met UX!
Ook een onvergetelijke gebruikerservaring voor jouw klanten realiseren? Bekijk hoe we dit aanpakken
Tamara is als chief customer engagement verantwoordelijk voor onze eigen happy customers en weet alles over software en innovatie in de zorg.
Neem contact opHaal meer uit je software en digitale business.
Neem contact met ons op over:
Algemene informatie
info@onlinedepartment.nlWorskhops & Masterclasses
events@onlinedepartment.nl© 2021 Online Department B.V. Algemene voorwaarden Privacy instellingen Privacy statement
Maashaven Zuidzijde 2
3081 AE Rotterdam
Algemene informatie
info@onlinedepartment.nlWorskhops & Masterclasses
events@onlinedepartment.nl