fbpx

Klantonderzoek

Klantonderzoek is een krachtige UX research methode om de behoeften van je klanten in kaart te brengen en bestaande software te verbeteren.

Bekijk onze UX Research Toolkit
Klantonderzoek

Laat klantonderzoek uitvoeren om je software te verbeteren

Klantonderzoek is een methode om de behoeften van je klanten in kaart te brengen en bestaande software te verbeteren. Werk samen met UX experts van Online Department om het niveau van jouw digitale producten te verhogen.

Met klantonderzoek leer je wat je eindgebruikers nodig hebben, voordat je investeert in de ontwikkeling. Met behulp van interviews onderzoeken onze UX experts wat de knelpunten zijn bij het gebruik van jouw digitale producten. Deze vorm van onderzoek noemen we kwalitatief onderzoek, en wordt vaak ingezet vooraf aan de ontwikkeling van digitale innovaties.

Door het toepassen van de juiste interviewtechnieken – zonder te vertellen over de geweldige voordelen van jouw product – leer je alles over de intrinsieke drijfveren, werkelijke emoties, frustraties en doelen van jouw klant.


JE WILT

  • Leren wat de gebruikers van jouw software nodig hebben, nu en in de toekomst
  • Ontdekken welke knelpunten jouw gebruikers ervaren
  • Leren over de kansen voor doorontwikkeling in de toekomst
  • De flows en usability van de software verbeteren
  • Besparen op ontwikkelkosten


JE KRIJGT

  • Focus op de juiste functionaliteiten
  • Een visuele rapportage van de uitkomsten
  • Video opnames van de interviews
  • Concreet advies met verbeterpunten voor op de backlog

Klantonderzoek uitvoeren kan al in 1 dag. Met gemiddeld 5 tot 8 interviews leveren we veel informatie over de behoeften van jouw klanten en op welke punten je de software kunt verbeteren.

Boek een gratis UX expert spreekuur

User research & Insights

Klantonderzoek is onderdeel van onze innovatie toolbox. Het is belangrijk onderdeel binnen het user-centered design proces en kan vooraf of tijdens productontwikkeling plaatsvinden. Wat we nog meer doen:

Clutch review Online Department
Expert Inge

Inge

UX Researcher & Trainer

Inge is gefocust op het doorgronden van gebruikersbehoeften om vervolgens ervaringen te ontwerpen waar mensen gelukkig van worden.

Neem contact op

Werk

Contact

Haal meer uit je software en digitale business. Neem contact met ons op over:

Contact

Expert Tamara

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl
010 - 8911051

Maashaven Zuidzijde 2

3081 AE Rotterdam

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl
Plan Je Route