E-commerce Expert Review - Online Department

WEBSITE ANALYSE
e-commerce

Onze UX experts maken een analyse en geven concreet advies om de conversie te verhogen en de customer experience te verbeteren.

Website analyse en advies

Om snel een duidelijk beeld te krijgen van de verbeterpunten van jouw digitale service hebben onze UX experts de UX Expert Review ontwikkeld.

Haal meer rendement uit je website.

Gebruikersonderzoek

Vooraf aan de analyse van de website of applicatie gaan we in gesprek met jouw gebruikers en (potentiële) klanten.

De klant bepaalt het succes van jouw digitale business. Daarom onderzoeken we eerst hoe tevreden de gebruikers zijn met de bestaande website of applicatie. Met behulp van kwalitatief onderzoek (interviews & observaties) rapporteren we de belangrijkste verbeterpunten. Afhankelijk van de hoeveelheid gebruikersgroepen, belanghebbenden en het beschikbare budget bepalen we het aantal gebruikers die we interviewen. De interviewvragen en gebruikerspaden die we gaan testen worden in samenspraak met jouw online afdeling afgestemd.

Expert Review

Na het gebruikersonderzoek maken we een uitgebreide analyse van de user experience en usability van jouw digitale service.

Onze UX experts zijn op de hoogte van de meest recente onderzoeken en usability conventies. Ze gebruiken hun ervaring om een visie te vormen over de belangrijkste verbeteringen. 

We scannen de applicatie volgens 128 user experience design richtlijnen, op de volgende onderdelen:

  • Toegankelijkheid
  • Structuur & navigatie
  • Grafische vormgeving & lay-out
  • Usability
  • Doelen & taken 
  • Formulieren
  • Merk & vertrouwen
  • Merkpersoonlijkheid

Meer informatie over onze de UX Expert review?
Neem contact op met Frans.

Mail Frans

Wat leveren we op

Een rapport met quick wins is niet genoeg om inzicht te krijgen in de concrete mogelijkheden. Daarom is een visualisatie van de verbeterde user interface inbegrepen in onze UX Expert Review. Dat maakt onze aanpak écht uniek. De visualisatie geeft, afhankelijk van de doelstellingen en het onderzoek, een duidelijk beeld van de vervolgstappen en ambities.

 

In de visualisatie is een advies geïntegreerd voor:

  • Het verhogen van de gebruikerservaring & usability
  • Het verhogen van de conversie
  • Advies voor meer consistentie & betere merkbeleving
  • Het verbeteren van de merkpersoonlijkheid

Na dit advies plannen we een workshop in om de roadmap met prioriteiten te bepalen.

Meer informatie over onze workshops?
Download de brochure.
Download (PDF)

UX expert review
We scannen de website op drie niveau’s. Daarbij beginnen we aan de voorkant: de klantbeleving. Afhankelijk van jouw behoefte bieden we drie opties:
User Experience

Klantonderzoek

  • Interviews (3, 7 of 15)


UX Expert Review

  • Structuur & navigatie
  • Grafische vormgeving & lay-out
  • Usability
  • Interacties & check-out funnels
  • Merk & vertrouwen e.a.
Data & Analytics

Analyse van data

  • Google Analytics
  • Doelen en funnels
  • Inrichting van interacties
  • Speed test
  • Engagement
  • Hotjar e.a.
Nieuw design

Nieuw design voorstel

  • Homepage of product pagina
  • Re-design van de check-out pagina’s
  • Onderbouwing met persuasive tactieken
  • Integratie van merkpersoonlijkheid
  • Workshop: roadmap planning
Bekijk wat voor jou de beste opties zijn.
Bekijk de brochure
  • Willem & Drees
  • Easygenerator
  • Fiew

Online Department biedt een breed aanbod van ondersteuning en een flexibele opzet van het UX as a service contract.

Clutch review Online Department
Kasper Spiro CEO, Easygenerator

Werk

Contact

Haal meer uit je software en digitale business.

Neem contact met ons op over:

Contact

Tamara

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl
Online Department

MAASHAVEN ZUIDZIJDE 2

3081 AE ROTTERDAM

010 - 8911051 Plan Je Route

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl