Hoe gebruiksvriendelijk is jouw website of bedrijfssoftware?

De voordelen van usability onderzoek

Een onvergetelijke gebruikerservaring van je mobiele app, website, software of online omgeving vraagt om kwalitatieve inzichten. Want hoe ervaart de gebruiker jouw dienst? Waar liggen de knelpunten? En wat zijn kansen voor meer succes? Usability onderzoek zorgt uiteindelijk voor een besparing in ontwikkelkosten, verlaagt de druk op je helpdesk en zorgt voor een voorsprong op je concurrenten. 

Inzicht in gebruiksvriendelijkheid

Onze researchers onderzoeken de gebruiksvriendelijkheid van je website of softwareproduct inzichtelijk en adviseren het design- en developmentteam vervolgens over concrete verbeterpunten. Bijvoorbeeld over het wegnemen van knelpunten, het verbeteren van flows en het vergemakkelijken van toptaken. 

Wat levert een usability onderzoek je op?

  • Hogere conversie op de website
  • Inzicht in de knelpunten voor gebruikers 
  • Besparing op ontwikkelkosten
  • Besparing op support door vermindering van vragen en klachten
  • Stijging van klanttevredenheid
  • Inzicht in de System Usability Score

Usability onderzoek, ook voor software

Onze experts voeren wekelijks usability onderzoeken uit, niet alleen voor websites maar ook voor software. Tijdens een usability test nemen we je gebruikers mee door je bestaande softwareproduct of nieuwe prototypes. We analyseren hoe respondenten belangrijke taken uitvoeren en onderzoeken hoe we knelpunten in het gebruik van je software kunnen oplossen.

Concepten usertesten met prototypes

Is jouw product nog niet in de markt, of bestaat het misschien alleen in je hoofd? Onze UX specialisten testen niet alleen bestaande websites en apps maar ook prototypes van software of websites. Hiervoor maken wij een interactief prototype in een tool zoals bijvoorbeeld Fima. We nodigen potentiele klanten uit om het prototype te gebruiken en observeren hen hoe zij door het product heen gaan.

Moeilijk bereikbare doelgroepen

Binnen verschillende branches hebben we te maken met moeilijk bereikbare doelgroepen. Daarom hebben wij naast ons eigen UX Lab ook een mobiel UX Lab. Met dit lab reizen wij het land door om in gesprek te gaan met mensen en testen we de gebruiksvriendelijkheid  op locaties waar deze producten daadwerkelijk worden gebruikt.

Respondenten werven voor een usability onderzoek

Wanneer u zelf contact heeft met de doelgroep kunt u de respondenten voor het kwalitatief onderzoek bij ons aanleveren, INN de gevallen dat toegang tot de doelgroep lastiger is werken wij samen met Norstat. Zij zijn gespecialiseerd in het recruteren van respondenten voor groepsdiscussies, diepte-interviews, usability onderzoeken en UX-research

Praktisch advies

Na grondig onderzoek bieden we duidelijke conclusies, inzichten en praktische aanbevelingen. We presenteren deze inzichten aan de hand van een helder adviesrapport voorzien van ondersteunende video’s.

Get in touch

Wij houden ons dagelijks bezig met usability onderzoek en praten er graag over.

Remon

Rémon van den Bergh

Lead UX Research 010 - 8911051
  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Minder re-work voor het development team

Gebruikersflows verbeteren

Snellere uitvoering belangrijke taken

Hogere klanttevredenheid

Stappenplan

Gerelateerde methodes

Klant en marktonderzoek op locatie
Discovery Sprint
Design Spint
Customer Journey onderzoek als onderdeel van een discovery sprint

Gerelateerde cases

ANWB reizen website UX design

Migratie naar één reisplatform

Havenbedrijf Rotterdam - website design Online Department

Effectievere klantreis voor de website van Port of Rotterdam