Verhoogde conversie met verbeterde check-out

Verhoogde conversie dankzij slim ontwerp productomgeving en redesign checkout proces
Sneller en gemakkelijker navigeren naar het gewenste product en een vloeiende checkout.

De vraag

WE Fashion, de bekende Nederlandse modeketen, vroeg aan ons een nieuw ontwerp te maken voor de productlijst pagina en de product detail pagina. Uitgangspunt was dat klanten sneller de juiste producten moesten kunnen selecteren en beoordelen. Speciale aandacht ging uit naar de filterfunctie en het responsive design. Daarnaast vroeg men ons eens kritisch te kijken naar de kansen voor het gehele checkout proces en de cart abandonment rate.

WE Fashion leverde ons de analytics data die de uitgangspunten vormden voor de conversie specialisten van Online Department.

Slideshow Items

Proces en aanpak

Na een uitvoerige benchmark van de top 20 e-commerce bedrijven in binnen- en buitenland en een analyse van de data hadden we inzicht in de best practices en waren de grootste uitstappunten helder. Nu kon het creatieve proces beginnen.

We besloten een experiment te starten waarbij we de bezorgopties uit de checkout funnel haalden en deze te verplaatsen naar het winkelmandje. Klanten van WE Fashion die nu aan de checkout begonnen hadden de eerste stap al gezet en bleken eerder geneigd om de rest van het bestelproces af te maken.

Resultaat

Sneller en makkelijker het juiste product vinden
Verminderen van het aantal stappen in de checkout funnel
Conversiestijging van > 9%
Volledige responsive shopping experience
Conversie optimalisatie e-commerce

Integratie UX design proces

Bekijk case