Incura

Hoe een app therapietrouw kan bevorderen en tijd kan besparen voor de therapeut.

Bezoek de site

De vraag

Incura maakt innovatieve software voor zorgverleners: EPD, agenda, meetinstrumenten, facturatie en boekhouding. Aan Online Department werd gevraagd of we een app konden ontwerpen die therapietrouw verhoogd en de therapeut structureel tijd bespaard.

De therapeut & client van idee tot prototype betrokken

Om bewijs te kunnen leveren zijn we vanuit de design thinking mindset aan de slag gegaan met een onderzoekstraject en hebben we een prototype ontwikkeld ter validatie.

Aanpak

Op basis van de probleemstelling zijn we begonnen met het interviewen van therapeuten om te achterhalen waar we de meeste winst konden behalen in het zorgproces. We ontwikkelden in korte tijd meerdere concepten en prototypes waarmee de interesse bij een bredere doelgroep kon worden getoetst. Dit hebben we gedaan in de wachtkamers van de praktijken om de clienten in een comfortabele omgeving te houden.

Resultaat
  • Gevalideerd prototype
  • Presentatie van het concept op beurzen
  • Ondersteuning bij het genereren van new business

Toekomst

Door het toepassen van het user-centered design proces en het actief betrekken van klant & gebruikers heeft Incura het idee voor de app snel kunnen valideren en toetsen bij potentiële klanten. Op dit moment staat de app op de roadmap voor technische realisatie.

Ook liever beginnen met klantonderzoek en een prototype voordat je investeert in techniek? Bekijk hoe wij dat aanpakken.Klantonderzoek

Online Department heeft ons tot realisme gedwongen door eerst te bepalen wat er mogelijk is en hoe we snel tot resultaat konden komen zonder in visioenen te blijven hangen. Dit heeft geresulteerd in een gevalideerd prototype voorzien van een mooi design wat goed ontvangen werd door potentiële eindgebruikers.

Henk J. Groen Technisch directeur en eigenaar
Expert Wouter

Wouter

Lead UX

Wouter is UX lead en design trainer. Laat je inspireren door zijn enthousiasme én de voordelen van het design thinking en user-centered design proces.

Maak een afspraak
Machiel Oskam

Machiel Oskam

UX Expert — E-Health

UX spreekuur

Maak een afspraak met mij om te sparren over jouw UX uitdagingen. Ik ben gespecialiseerd in digitale strategie voor de lange termijn waarbij een meer klantgerichte transitie in gang worden gezet. Ik word enthousiast van alles omtrent Human capital, e-learning en Saas software. Ik stuur je een email om een tijdstip in te plannen.

Contact

Haal meer uit je software en digitale business.

Neem contact met ons op over:

Beschikbaarheid UX expert teamUX design projectUX expert reviewIncompany training of workshop

Bedankt, je bericht is verstuurd!

Tamara neemt contact met je op.

Tamara

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl

MAASHAVEN ZUIDZIJDE 2

3081 AE ROTTERDAM

010 - 8911051 Plan Je Route

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl