ANWB Service Layer

Meer gemak en snellere service, waar je ook bent op de website.

ANWB.NL

DE VRAAG

Service staat altijd hoog op de agenda bij ANWB. Service bieden ze op allerlei gebieden, zoals verkeer en toerisme. Maar service bieden op de website vraagt om een andere aanpak. Hoe maak je online service toch persoonlijk en geef je de bezoeker de juiste antwoorden op hun vragen?

De beste service op ieder moment.

In een voorgaand project zijn we aan de slag gegaan met Iris, de virtuele assistent van de ANWB. Bij dit project hebben we onderzocht hoe we een complete service kunnen bieden voor de bezoekers en leden. Hoe bieden we service voor elk mogelijk scenario dat een gebruiker kan doorlopen? De Service layer moet intuitief zijn en de gebruiker direct antwoord op zijn vraag bieden. In dit project zochten we uit hoe de perfecte Service layer eruit zou zien voor de gebruiker van de ANWB.

PROCES

Het leveren van de beste service is afhankelijk van het scenario dat de gebruiker doorloopt. Met behulp van prototypes en experimenten hebben we geleerd wat de snelste en meest gebruiksvriendelijke route is voor de bezoekers van de website. Op basis van meerdere iteraties en concepten is een onderzoek opgezet om te leren van de ervaringen van gebruikers. Door middel van analyses en usability tests in het UX Lab van ANWB hebben we de gebruikerspaden en interacties verbeterd, om de best mogelijke online service te kunnen bieden.

DE VOORDELEN VAN DE SERVICE LAYER
  • Verbeterde service ondersteuning
  • Bezoekers vinden sneller antwoord op hun vragen
  • Gebruikersgemak is verbeterd
  • Meer aanvragen en verhoogde conversie
  • Happy users!

RESULTAAT

De Service Layer helpt de gebruiker door overal direct de meest gestelde vragen te laten zien, waar de bezoeker zich ook bevindt op de website. Daarnaast wordt de mogelijkheid geboden om direct een vraag te stellen aan Iris, en is er ook rekening gehouden met andere vormen van contact, zodat de gebruiker kan navigeren naar de vorm van service die het beste bij hem of haar past.

Wil je meer informatie over on-site UX experts en onze aanpak?UX Experts as a Service

Mooi om te zien dat het testen met ANWB leden zo snel kan leiden tot het verhogen van het online service niveau. Dit project is een duidelijk voorbeeld van het directe resultaat dat je kunt behalen met het user-centered design proces.

Isebel van Gemert Team Manager E-Business, Product Owner online regieteams bij ANWB
Expert Coen

Coen

Director of User Experience

Coen is onze expert als het gaat om het ontwerpen van data-gedreven interacties. Hij heeft veel ervaring met research en testen, het faciliteren van workshops en stuurt op dit moment ons UX team aan als digitaal strateeg bij ANWB.

Neem contact op met Coen
Machiel Oskam

Machiel Oskam

UX Expert — E-Health

UX spreekuur

Maak een afspraak met mij om te sparren over jouw UX uitdagingen. Ik ben gespecialiseerd in digitale strategie voor de lange termijn waarbij een meer klantgerichte transitie in gang worden gezet. Ik word enthousiast van alles omtrent Human capital, e-learning en Saas software. Ik stuur je een email om een tijdstip in te plannen.

Contact

Haal meer uit je software en digitale business.

Neem contact met ons op over:

Beschikbaarheid UX expert teamUX design projectUX expert reviewIncompany training of workshop

Bedankt, je bericht is verstuurd!

Tamara neemt contact met je op.

Tamara

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl

MAASHAVEN ZUIDZIJDE 2

3081 AE ROTTERDAM

010 - 8911051 Plan Je Route

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl